onsdag 12 maj 2010

Kattvärnet

Kattvärnet är ett ställe som tar hand om katter som blivit illa behandlade tidigare och hjälper de att få nya hem. Vilka underbara människor tänker man som frivilligt hjälper katter sådär! MEN de är inte ett dugg underbara, de är helt jävla fanatiska och sjuka människor som jobbar där!!

Vi köpte ju Ronja därifrån och ack vad vi har älskat den katten och hon har ju mått jättebra med oss men i söndags ringde en kvinna därifrån som hade varit på ett hembesök här för några veckor och oså igår kom de hitt de sa förra gången de var här. Jag trodde väl det var vår katt nu och inte att de ska komma och lägga sig i hela tiden hur vi sköter katten huvudsaken att hon blir väl omhändertagen men så började de påstå att dottern är för liten för o ha katt ändå, iaf en kattunge som är så ömtålig (trodde katter hade 9 liv) och det spelar ingen roll vad jag sa de hade bestämt sig att kattungen inte hade det bra här hos oss med tanke på att min dotter inte lyssnade när en av de sa åt henne om en sak förra gången så bestämde de att katten inte kan bo här då min dotter inte klarar av det, katten är i fara då och de måste de ingripa och tänka på Ronjas bästa. Och så TOG de katten ifrån oss!!!!!!!!!!!!!!! :-o  :’-(

Jag bönade och bad att de skulle låta katten stanna men de vart hårdare och hårdare och elakare och elakare och vägrade ge sig och jag hade inget att säga till om what so ever!  Det är fruktansvärt vad de har gjort tycker jag och jag grät hela eftermiddagen igår och det är så fruktansvärt tomt här hemma nu utan vår älskade lilla Ronja. Ser hennes matskål i köket och jag ser kattmaten i skafferiet och hennes leksaker på golvet fortfarande och jag blir så ledsen. Jag kommer aldrig mer få se henne, hon kommer få växa upp hos en annan familj nu en annan familj kommer få ligga och gosa med henne och busa med henne och hon kommer vara deras :-(  Kan inte fatta att de får göra såhär mot oss. Ta katten ifrån oss sådär. Hemska människor, man måste följa DERAS regler ang katten tydligen för att få behålla den, men jag förstår inte att de väntat i två veckor mellan besökan innan de beslöt sig för o komma hit och ta henne från mig från oss. Amira fick inte ens chansen att säga hejdå men det var kanske lika bra för det var fruktansvärt, det gör så ont fortfarande. Jag saknar henne så himla mkt, ena sekunden sitter vi och gosar i soffan och hon myser och kurrar i min famn och sen tas hon iväg från mig, de tog en familjemedlem, som att bli av med sitt barn nästan för någon som verkligen älskar sin katt, medan andra kan tycka man är helknäpp som känner så starkt för nåt som bara är ett djur.

Så det är minsann inga trevliga snälla personer som arbetar på det där stället. De är hemska människor med så jävla dåliga ursäkter.

Funderar och funderar hur jag ska kunna få henne tillbaka men vet eg att det aldrig kommer att gå ju :-(

Ronja vi älskar dig och glömmer dig aldrig, vi hade så underbara stunder tillsammans med dig lilla stumpan.

Funderar på att redan nu skaffa en ny kattunge men samtidigt så känns det så fel, ingen kommer vara Ronja ju och det är ju Ronja jag vill ha helst  vill ha.. Men kanske det är härligt med en ny liten kisse också.. var och kikade på en liten kisse idag vid namn Sigvard och han var så söt, såsom alla kattungar är och bor i närheten så man behöver inte åka såå himla långt för att hämta hem honom isf. Han är leveransklar nästa helg isf, har prel bokat honom och ska nu fundera riktigt ordentligt över detta nu. Är det verkligen rätt tillfälle att skaffa en ny nu?  Men å andra sidan kan jag vara säker på att ingen kommer lägga sig i hur vi gör med katten och hur många kattlådor vi har eller hur länge vi leker med katten varje dag eller vilka leksaker den har eller inte har. Och ingen kan nånsin komma och ta den ifrån oss!!