fredag 14 maj 2010

Sommarvärme

Har varit ute nästan hela dagen idag, vi gick först och handlade runt 12 tiden åt min mamma och sen hem och lämnade varorna och sen gick vi ned till lekplatsen här nedanför där vi bor och sen gick vi till biblan och lånade böcker (bla två böcker om katter som jag ska läsa med Amira inför Sigvards inflytt nästa helg)och handlade några saker vi glömde i första vändan till affären och även några kexchoklad slank ned  i korgen och sedan vidare ned i min mage :-s

Hela e.m efter det har spenderats på lekplatsen där Amira hittade några barn som hon blev kompis med där ute som hon sen lekte med hela tiden. Sen blev vi bjudna på fika av dem och jag satt och pratade lite med deras mammor medan barnen lekte och det var trevligt.

Det var ju jättevarmt och skönt ute idag ÄNTLIGEN och enligt väderrapporten skulle det bli regn med åska och blixt som skulle börja redan vid 14 tiden men då var det som soligast ute ju, men lite senare på e.m försvann solen och det blev lite kallare ute men då varm det iaf dags att gå hem.
Ikväll är det fredagsmys med den traditonella fruktsalladen med glass som gäller, men jag ska försöka behärska mig med den och inte hetsäta så hela paketet med glass tar slut ikväll.
Vi har som sagt spenderat hela e.m ute i solen och jag känner i ansiktet att solen tagit på mig och ser att det även tagit på Amira. 

Hade tänkt gå på powerwalk men var så osäker på hur vädret tänkte bli mot kvällen så jag gick aldrig iväg för kul om ma

n kommer halvvägs och det börjar spöregna. Så det blev inget.

Imorgon ska det tydligen bli riktigt fint väder ute också, då blir det säkert att packa lite fika och spendera dagen ute också. Amira är helt slut nu efter den här eftermiddagen full av lek i parken.  Vi ska ju även iväg och hälsa på vår nya kattunge som vi ska hämta nästa helg, den här gången blir det dock en kille, en liten Sigvard (som troligen kommer gå under namnet Sigge här hemma) jag var och tittade på honom och hans syskon häromdagen ju och nu ska Amira få följa med och hälsa också.

Tog några bilder på honom och hans syskon när jag var där sist.

(på första bilden är Sigvard den närmast kameran, bakom honom syns brorsan Simba)