fredag 1 maj 2009

Amira är magsjuk!

Jahapp... 1 maj, långledig helg.. skööönt det var så mkt vi skulle göra ju, grilla idag, kalas imorgon.. och så inatt kräktes Amira ned min säng totalt... efter 45 min var jag klar med att tvätta upp kräk från säng och barn och golv, vi somnade om och inget mer hände... falskt alarm tänkte jag hoppfullt... lite för hoppfullt tydligen. Hon fick lite mat i morse, smörgåsrån, det gick bra.. hon kände sig bättre.. jaa tänkte jag.. d var ingen magsjuka.. hon fick en skiva rostat bröd och lite oboy.. hon kände sig bättre ändå. Sköööööönt. Sen låg hon o ojjade sig var trött.. ja vi går o lägger oss i sängen förslog jag och i kröp ned.. jag gick upp för o gå på toa och Amira hade nästan somnat så ropar hon och ojjar över ont i magen igen och jag hinner bara in i sovrummet så kräks hon ned sängen IGEN!!! Hade precis startat tvättmaskinen med det första lakanet då, det var bara och riva ur hela sängen igen... tack o lov att man har tvättmaskin hemma i lgh iaf.

Har satt mamma (som är immun mot magsjuka) på jourberedskap ifall jag drabbas också. Fan för o vara ensamstående sådana här gånger och med familjen så långt borta.

Nu är det magvila för Amira och hon ligger på soffan nu och kollar bolibompa. Blir inget grilla av idag.. hoppas iaf vi kan gå på kalas imorgon... får se hur den här magsjukan utvecklar sig under dagen. Stackars min lilla älskling.

Jag är trött.. var ju uppe mitt i natten och självklart så hade jag lagt mig sent också igår för jag tänkte att what the hell... vi e ju lediga imorgon och jag brukar kunna ligga o sova lite längre än henne då men så blev d som det blev och jag var uppe och bytte på barnet och tvättade sängen. Trodde jag skulle få sova lite med henne nu men då började allt om bara.

Jag är ändå glad att det händer NU snarare än om 3 veckor när vi ska åka utomlands, vi får INTE vara sjuka då.. låt oss klara av det INNAN! Snälla du högre makt låt oss få komma iväg och njuta av en sjukdomsfri semester i värmen om 3 veckor. Vi har längtat såååå..

Här hemma ser det ut som skiiit.. fullt av disk i köket, soffan är skitig och det är dammigt i bokhyllan, fönstrena behöver tvättas.. gud jag önskar jag kunde ha råd och ha en städhjälp som kom och storstädade här hemma ibland. Jag hinner ju inte med det. När jag är ledig på helgen vill jag inte spendera all tid till och städa ju.. *suck* det är inte så kul o vara ensamstående alla gånger..

Sitter och vet inte riktigt vad jag ska göra nu.. solen skiner ute och man har ledigt.. ja då e nån av oss sjuk såklart.. hoppas hon somnar snart så jag får sova lite också.
Tycker min mage känns lite konstig också faktiskt... hoppas det bara är inbillning.

Nu ska jag surfa runt lite i väntan på att hon ska somna här på soffan sen ska jag lägga mig skafötters med henne och sova..