söndag 10 maj 2009

Popcorn och cola framför tv:n.

Sitter och ser tv och äter popcorn och dricker upp colan jag köpt inför grillningen igår som dock inte blev av pga regn. Vi träffade Yaren och Gülseren i Heroncity istället där barnen fick leka loss i leklandet. Amira var helt slut när vi kom hem men kom ändå i säng lite sent men otroligt nog så sov hon till 8:38 imorse :o jag trodde inte mina ögon när jag kollade på klockan. Det var skööönt iaf. Sen slappade vi bara här hemma hela f.m sen var vi och handlade hem lite mjölk och sånt som var slut och sen åt vi resterna av korvstroganoffen vi gjorde igår sen la vi oss och sov tillsammans i min säng för vi var så trötta trots att vi sovit så länge på morgonen, tror vi sov i nästan 2 timmar på dan också. Sen när vi vaknade regnade det ute så vi satte oss i soffan och slappade sen slutade det regna och solen sken så vi gick till parken och gungade ett tag, jag gungade också, Amira gungade mig i en sån där stor rund gunga som man kan halvligga i.. hon älskar den gungan, vi gungade var för sig och tillsammans också. Sen åt vi blodpudding till middag och amira diskade efter maten :)

Efer mkt om o men fick jag henne o gå o lägga sig till sist iaf och här sitter jag nu och ser tv med lite popcorn och cola och har d lugnt och skönt. Imorgon är d arbetsvecka igen.. två veckor kvar tills vår semester.. nästa vecka blir riktigt lugn, har en dag ledigt, en dag på introduktionskurs hela dagen och en annan ska vi ha nån annan slags utbildning information så det blir rätt lugnt den veckan så det är inte så jobbigt fram tills vi ska åka iväg. Läääängtar sååå efter o få komma iväg till solen och värmen nu, ska bli så skönt att bara få rå om varandra och bara vara utan stress och måsten i två hela veckor med amira och mamma. Jag känner att det kommer att bli en underbar semester för oss.

Over and out!
Love M.