torsdag 15 april 2010

Det kliar!!!

Dras med en jobbig klåda sedan igår, det kliar typ ÖVERALLT på mig.. det är urticaria (nässelutslag) som jag vet att jag har problem med ibland men sedan igår har det varit extremt mkt det kommer heeeela tiden på ett nytt ställe och blir sådär rött och hettar och kliar som faaaan :-( Det kliar i hårbotten t.o.m men där kan jag ju inte smörja mig med cortisonsalvan dock som jag har bredvid mig hela tiden för o smörja när det dyker upp ett nytt ställe som kliar. Det är det enda som hjälper, Amira har fått hjälpa mig när det var på ryggen både att klia mig och att smörja in mig sen. Tur jag har henne ;-) Känns som ögonen kliar t.o.m men det är nog av trötthet.

Om inte klådan ger med sig så får jag gå till en läkare imorgon för såhär länge brukar det då inte hålla i sig, det har varit extremt det senaste dygnet, brukar ju kunna få såhär vid enstaka tillfällen av orsaker som tex tryck, kyla, värme, stress och annan ansträngning. Håller på och bli galen här.

Sitter i soffan och är  helt slut nu. Jag gick hela vägen hem från jobbet idag och hade en tung ryggsäck på mig till sist när jag närmade mig kändes det som jag aldrig skulle orka ta mig hem och hela vägen gick jag och tänkte på godis typ och överallt var det reklam för glass och godis, skitjobbigt, hade en riktigt kurrande mage vilket var orsaken till suget.
När jag kom hem så slängde jag i mig en Cambridge shake och ett glas vatten, och sen var det snabbdusch och iväg på möte på stadsdelsförvaltningen hos en skuld och budgetrådgivare, ett möte som var givande och långt. Hoppas att kunna få ordning på min ekonomi nu.

Eftersom bilen är på lagning och jag inte hann hämta den innan de stängde så fick vi gå hem från dagis idag och när vi kom hem så började jag skura badrummet och dammsuga kök och hall för det var så skitigt.. värst var i badrummet som katterna hade spridit ut kattsand som man hela tiden trampade i. Det var så jobbigt, känns skönt att fått rent nu är jag så trött att jag inte orkar röra mig knappt. Dags att sova.