tisdag 6 april 2010

Solum fortist est

Jag tror jag har bestämt mig för vad min nästa tatuering ska vara nu!

Ska ha texten “solum fortist est” tatuerat bak i nacken alt lite längre ned vid skuldrorna mellan skulderbladen typ.. nånstans där bak på övre delen av ryggen i mitten iaf.

Anledningen till att jag vill ha den texten är för jag gillar latinska citat och vill ha nåt som betyder nåt och som jag kan relatera till och den här meningen betyder “ensam är stark” och jag har gått igenom så mkt och är ensamstående mamma nu och kämpar, jag har varit ensam en stor del av livet utan nån bästakompis att hålla i handen när det blir läskigt, jag har lärt mig att klara mig själv och att ensam är stark så jag ska hitta nån fin font och ha den texten intatuerad helt enkelt. Även om jag inte alltid är ensam så betyder det ändå nåt speciellt för mig och att jag kämpat på så länge och så mkt själv i livet.