torsdag 1 april 2010

Home alone!

Så glad att jag tog semesterdag idag, och skönt att Amira är på dagis nu fram till lunch innan vi drar iväg. Jag passar på att storstäda lr ja städa iaf här i lgh innan vi åker, skönt o få göra det i fred utan att det rivs till på nästa ställe medan man städar ett annat typ.
Har dammsugit och ska torka golven, dammning av bokhyllan hoppar jag över nu faktiskt.

Önskar att jag hade råd med en städhjälp som kom och städade hela lgh typ 2 ggr i månaden.. måste nog kolla upp vad det skulle kosta och se om man kanske kan lyckas få råd med det. Det är så lite tid över till städning när man jobbar heltid och har småbarn också ju.. på kvällarna orkar man inte o på helgerna vill man ju göra annat än o städa när man väl har tid ihop.

Nää.. dags för golvtorkning nu och så bädda sängen och packa det sista innan det är dags att ge sig av mot de norrländska vidderna. Idag är min shakedag och jag har varit hos konsulenten och handlat mer vaniljshakes nu så jag klarar mig i två veckor på det om jag kör varannandagsdieten då en förpackning normalt räcker en vecka. Är väldigt mätt nu trots att jag ändå “bara” tagit en shake till frukost och lite vatten.. det är mer mättande än man tror faktiskt och jag har inget som helst sötsug just nu och det är skönt.. hoppas jag kan kontrollera det över helgen också. Men nåt jag bara MÅSTE göra i helgen är att äta lamm!!! och potatisgratäng till det.. mmmm vad gott.. är det påsk så är det.. sen behöver man ju inte äta hela lammet själv. Känns så hemskt att äta ett sött litet lamm på ett sätt men jag försöker inte tänka på det på det sättet för då skulle man ju inte kunna äta nånting nästan.

Får se om jag bloggar nå hos mamma i helgen.. apropå det så måste jag ringa supporten om min nya minilaptop som helt plötsligt inte vill fungera av nån konstig anledning.. så det ser ut som stora datorn får följa med.