fredag 23 april 2010

It’s been a long time

Ja nu har det varit länge sen jag skrev, har inte haft tillgång till dator hemma för någon (amira) klippte av sladden till batteriet till andra datorn och denna lilla var iväg på lagning för o byta hårddisken. Den kom tillbaka igår lämpligt tog på min födelsedag så det blev ju lite som en present bara det ;-)

Mamma är på besök och jag blev firad med tårta och chokladbollar och lite sång (var tvungen o gå o lägga mig i sängen när jag kom hem så de kunde sjunga för mig då eftersom jag hade firat amira på morgonen när hon fyllde år med tårta i sängen och allt).

Innan jag åkte hem så lunchade jag i stan med en kompis, hon bjöd på lunch på pizza hut och gud vad vi åt! Det var gott men sen var jag i stort sett i matkoma hela kvällen och så mätt att det var svårt o röra sig, och så åt jag ju massor av tårta hemma också.. känner mig banne mig bakis idag nästan fast jag inte druckit alkohol.

Ska försöka uppdatera här lite oftare nu.

Satte mig och bläddrade i Amelia förut och läste en artikel om en tjej med shoppingberoende och inser att det är det att jag inte har bearbetat mitt förhållande för 4 år sedan som gör att jag ägnar mig åt destruktiva saker nu, antingen i form av shopping eller mat eller att inte äta mat eller träningsberoende. Fick verkligen upp ögonen för saker o ting när jag läste artikeln och vad KBT terapeuten sa/ skrev. Tur jag har en tid hos psykolog framöver, ska försöka bibehålla en samtalskontakt där och se över det här med mina antidepressiva också. Har nu fått Atarax mot min ångest iaf, det är ju ångesten som jag försöker mota genom antingen shopping, träning eller ätande.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska vi väl fixa lite mat och ha fredagsmys, blir fruktsallad och glass som vanligt sen. Det känns jobbigt att äta mat, får försöka tvinga mig men det ger mig ångest att äta mat som vanligt, usch det här är jobbigt men det blir väl bättre med tiden när jag får hjälp med allt. Nu är jag ju sjukskriven 50% och antar att det kommer förbli så ett tag framöver om inte jag blir sjukskriven på heltid t.o.m får se hur jag gör med det.. är iaf inte redo för heltid ännu det är för jobbigt med ångesten att det är svårt att kunna koncentrera sig och jobba en hel dag när hela kroppen kryper på en.

Ta hand om er där ute i cyberrymden.