lördag 14 november 2009

091114

Idag är det en kall och regnig lördag, det var länge sedan jag skrev något här i bloggen. Så vad har hänt sen sist, jo jag har ju börjat äta antidepressiva tabletter och har ätit dem i nästan två veckor nu och tycker faktiskt jag börjar märka en skillnad sakta men säkert. Jag känner mig inte alls lika uppgiven längre, inte ens om jag försöker. Förr orkade jag inte ta mig för med nånting överhuvudtaget och jag trodde typ att det bara var så att det var så mitt liv såg ut, jag är så glad att jag sökte hjälp och fick det, jag känner mig inte heller lika nedstämd och inte lika irriterad längre. Häromdagen städade jag och gjorde fint hemma och tvättade, i tvättstugan t.o.m, igår kväll gjorde jag en rensning i frysen och slängde mat som blivit gammal och bara låg och tog plats. Idag lagade jag lunch åt oss i vettig tid och vi satt och åt tillsammans.. jag minns inte när vi gjorde det sist, brukar äta ihop när mamma kom på besök och fixade maten och så men inte när vi är själva men nu vill jag att vi gör det. Känns himla skönt och känns att jag är på rätt väg nu.

Förr kändes verkligen allt förjävligt det kanske även har märkts på mina inlägg här att allt var skit och jag såg inget bra med nåt och varför anstränga sig med nåt för typ.. och allt sammanfattades med ett ord: SUCK :(
Nu känner jag att jag har lättare att ta mig för saker, kan såklart känna en lathet men det är lättare och tvinga sig själv att göra sakerna ändå nu, alltså sån där lathet som de allra flesta känner ibland inför o städa eller laga mat men man gör det iaf utan större problem. Känns som jag har kommit in i världen för de levande nu.. lr jag står i dörröppningen och kikar in nu och snart är jag nog inne.

Till veckan ska jag börja jobba igen, blir troligen på 25% i början, det känns bra för jag vill inte ta ut mig för mkt i början när det gäller att komma tillbaka igen nu när jag börjar känna att saker känns ok igen, gör jag för mkt och har för hög tro på mig själv finns risken att jag åker tillbaka ett antal pinnhål igen så det är bra och börja mjukt.

Ska stänga av datorn nu för jag har ont i huvudet och orkar inte sitta och stirra på skärmen, känner mig även trött.. borde sovit en stund mitt på dagen men får försöka att komma i säng i tid ikväll istället. Snart ska jag laga middag åt oss som vi ska sitta tillsammans och äta i köket och prata som man gör i en familj även om vi har en liten familj om bara 2 personer så ska vi ha den tiden ihop. Jag försöker att skapa rutiner nu för oss.

Uppdaterar mer vid ett annat tillfälle.

Ha det gott!