lördag 28 november 2009

Lika men olika ändå.

Tänkte på vad mkt ord det finns som heter lika men har helt olika betydelser och är helt vitt skilda saker, det är inte så lätt att hålla reda på allt. Som Hjul och Jul tex och fil som i nagelfil och fil som i filmjölk.

Satt i soffan med Amira och för att visa sitt missnöje med att inte få spela mer data för ikväll så slängde hon iväg min nagelfil som jag hade bredvid mig, sa åt henne att det blir iaf inget mer spelande ikväll nu och bad henne hämta min fil och sen gå och borsta tänderna efter mkt pustande så pep hon iväg och jag hörde henne slamra lite i köket och tänkte att jaha hon vill ta nåt o äta innan hon lägger sig, kanske en av sina youghurtar. Efter en stund kommer hon tbx till mig med en tallrik av min youghurt (fil) och jag såg ut som ett stort frågetecken och undrade varför hon kom med det.
Jag- Varför kommer har du hämtat youghurt åt mig?? (väldigt förvånad).
A- Du sa ju att du ville ha.
Jag- Näää jag har inte sagt att jag ville ha youghurt (fortfarande inte en susning om vad som flugit i henne)
A- Jo mamma du sa ju att jag skulle hämta din fil!!!
Jag- (nu tänds en glödlampa där uppe äntligen ;) )

Här förstod jag då att hon trodde jag ville ha fil/youghurt när jag i själva verket bad henne hämta upp min nagelfil som hon slängt iväg.
Så det är inte så lätt alla gånger.

Kramade om henne och sa ett stort tack iaf, det var så himla sött ju. Förklarade då att hon hade missförstått mig och att jag ju menade nagelfilen och vi fick oss båda ett gott skratt åt det hela.

All in all så har vi haft en riktigt bra dag idag måste jag säga.

Nu måste jag ta tag i det ångestframkallade räkningsbetalandet :( usch och fy och tvi vad jag hatar det särskilt nu när jag vet att jag inte kommer ha mer än kanske HÖGST 1000kr att leva på och det ska räcka för 2 personer till den 20 då barnbidraget kommer, fan det innebär en budget på 50kr per dag att leva på!! Usch.. och det är pga den här sjukskrivningen nu.. kommer vara såhär resten av året tror jag men nästa år blir det ju bättre lön iaf när man jobbar som vanligt igen troligen.

Ha en bra kväll!!