torsdag 19 november 2009

Återhämtning

Nu har mamma opererat sig och återhämtar sig på sjukhuset, hon har alltså opererat halsartären som hade förträngning i sig, så nu har de gått in och gjort en förbipassage där för att blodet ska kunna komma förbi förträngningen bättre. Allt har gått bra och hon mår efter omständigheterna bra. Förhoppningsvis blir hon inte kvar alltför länge på sjukhuset utan får snart åka hem därifrån, eller hem och hem åker hon nog inte hon åker till sin ena syster där hon får bo ett tag och ha någon som kan ta hand om henne. Jag kämpar ju med mitt eget och kan inte vara hos henne för att ta hand om henne, har ju även jobbet. Jag är nu sjukskriven på deltid och jobbar må, tis ledig onsdagar och jobbar sedan to och fredag. Det är första veckan jag jobbar så nu och det känns ok hittills, får se hur det känns vidare, kanske bara ovana att jobba igen efter sjukskrivningen överhuvudtaget.

Jag börjar också återhämta mig så att säga, känner att medicinen hjälper ganska bra och jag mår bättre än förut, humöret är mkt jämnare nu än det var förut. Det är skönt.. det var så jobbigt att gå runt och vara så nedstämd och förbannad hela tiden.

En sak till som hänt är att vi har skaffat katt här hemma, eller egentligen har jag bara hämtat hit skrutten (min katt som jag haft boende hos mamma) nu slipper han vara ensam när mamma är på sjukhuset (min moster åkte dit och matade honom och så men han var ensam) så nu får han bo hos oss istället och det är så mysigt att ha honom här så jag tror han kommer bo hos oss föralltid nu, eller kanske han får bo hos mamma i sommar då han kan springa ute men över vintern får han vara hos oss iaf, sen följer han såklart med oss dit för o fira jul och andra gånger då vi åker dit för att hälsa på. Fast Amira tycker så synd om honom som måste sitta i buren. Det är ju lång tid, 3 timmars resa ungefär.. men men.. det går nog bra vi åker ju inte varje dag iaf.

Ska gå och borsta tänderna nu och gå och lägga mig, känner mig så trött ikväll och det är inget särskilt på tv. Bättre att sova så jag är pigg imorgon, ska även träna efter jobbet och just nu är träna det sista jag skulle vilja göra.. så trött så.

Godnatt på er!