tisdag 24 november 2009

Schweizernöt....

Jag är så grymt sugen på en schweizernötchokladkaka nu från Marabou.. mmm ;) men jag har varit duktig och inte köpt någon, försöker att äta lite nyttigare nu när jag tränar då jag har gått upp en del i vikt som jag vill bli av med. Får inte använda mig av nån som helst bantning nu enligt doktorn pga depressionen, måste äta ordentligt och regelbundet vilket jag gör men då försöker jag att verkligen äta nyttigt så gott det går och nu ska jag verkligen försöka hålla mig till helgen med godisätande, men det hade suttit jäkligt bra med en chokladkaka framför DH ikväll ;)

Jag äter iaf mkt mer grönt till maten nu och frukter.
När jag vaknar på morgonen brukar jag äta frukost som består av en tallrik havregrynsgröt med fullkornshavre och så en macka till, antingen en hård leksandsknäcke extra grov fiberrik eller pågens SMAKA med solrosfrön och linfrön och ost på den (för proteinerna jag behöver ha i mig särskilt pga depressionen nu). Sen brukar jag äta en youghurt på fikarasten på jobbet idag åt jag även en morot till och till lunch åt jag som vanligt bara korvstroganoff från igår och när jag slutade jobba så gick jag till gymmet där jag gick i 30 min i väldigt snabb fart på löpbandet sen cyklade jag i 15 min. Ingen styrketräning idag, det försöker jag göra 3 ggr i veckan varannan dag så musklerna får vila emellan. Jag tänker verkligen efter i allt jag gör nu och gör saker mer nogrannt än förut och ang viktnedgång så har jag inte bråttom som jag brukar ha utan tar det lugnt och tränar regelbundet och äter vettigt men det är himla svårt att inte äta choklad när man vill.. jag är såååååååååååå sugen nu ju :p men det kommer vara värt det i slutet. Hungrig känner jag mig iaf.. men ska gå och ta en youghurt istället som är lite nyttigare men mättande.

Heja mig!! :p