lördag 28 november 2009

It's a rich mans world

Money money money must be funny in a rich mans world...


Det är en väldigt passande låt just nu.

Har nu gått igenom mina räkningar och för att gå jämt upp denna månad saknas det 1251 kr, där har ni den bistra verkligheten som är min.
Troligen kommer jag att få tillbaka 178 kr för en beställning jag gjorde via nätet igår som jag nu ångrat så då är det väl "bara" 1073 som saknas för att allt ska vara betalt och då återstår INGA pengar till mat eller bensin eller annat färdmedel. Har en bensinsnål bil så fulltank blir inte mer än 350kr högst och det räcker länge ju då jag inte kör så mkt, jag kan åka nästan till Bollnäs (30 mil norrut) och hallvägs tillbaka på en tank, så som ni märker är det en bensinsnål bil.

Vet inte hur jag ska göra riktigt, måste se över om jag har nån räkning jag kan skjuta på eller om jag har något (förutom mig själv) att sälja för o skrapa ihop lite pengar. Nu var det väl iofs bara ett skämt det där om att jag kan sälja mig själv, skulle jag ju aldrig göra men desperate times ask for desperate needs ;) Nää skämt å sido är desperat men inte SÅÅ desperat men det fattar ni väl antar jag.

Har en del mat hemma så jag klarar mig men behöver några mer basvaror och så måste man ju ha pengar för färskvaror och så som mjölk och bröd som man måste köpa mer av då och då, vi dricker ju mjölk som en 5 barns familj här hemma och då är vi bara två personer i familjen.

Nu ska jag iaf försöka sova och fortsätta ångesten imorgon igen.

Bristen på pengar beror ju på min sjukskrivning då jag är sjukskriven 50%, men vad ska man göra mår man dåligt och inte kan jobba mer så är det så.. men det suger ju som fan att man inte har pengar och nu när det blir jul och allt och man inte kan köpa julklappar åt nån inte ens åt Amira. Tandläkaren kan man ju bara glömma den här månaden det skulle ju gå på 3000kr drygt.


Nåväl.. Godnatt på er alla där ute i cybyervärlden.