onsdag 25 november 2009

Is it a sign??

Hallå där..

Kom precis hem nu efter att ha varit ute och handlat lite mat, har min lediga dag idag då jag bara jobbar halvtid nu och hela f.m har jag suttit och sett över min ekonomi och försökt fixa en budget men just nu är min ekonomi helt raserad jag har dragit på mig på tok för många skulder handlat på avbetalning alltså. Hade ordnat till min ekonomi förut men så har jag förstört den igen :( är så arg på mig själv, det är pga min depression tror jag delvis för jag har struntat i alla konsekvenser och skjutit allt framför mig bara som en plog och nu går det inte längre.. ska se om mamma kan hjälpa mig att vara borgensman så jag kan baka in alla småskulder i ett stort lån istället och bara betala till ETT ställe. Ska verkligen börja sköta om saker nu, jag har liksom tröstshoppat precis som man kan tröstäta när man är nere.. så fort jag kände mig nere vilket var ofta så har jag shoppat nåt för då har jag mått bra för stunden. Men nu när jag har börjat fixa till mig med hjälp av medicin och så och mår bättre och ser hur man SKA må och KAN må så måste jag fixa resten av allt i mitt liv också.

När jag kom hem mitt i allt elände och slår på radion så är det Timbuktus låt "Det löser sig" som spelas och jag slår på preciiis när texten lyder : det kommer ordna sig... ;) ska man se det som ett tecken möjligen?? Att nån försöker säga att det kommer att ordna sig eller vara det bara en slump.. jag föredrar att tro att det är ett tecken.. man ska väl tänka positivt.

Apropå ekonomi och pengar så registrerade jag mig igår på Bubbleroom där man skulle kunna tjäna lite pengar om man har en blogg och har tur MEN jag kan inte få in den där himla html koden som man ska lägga in så är det någon där ute som läser här som kan hjälpa mig så får ni gärna höra av er!!

Nu ska jag käka en väääldigt sen lunch bestående av risgrynsgröt och en macka, sen slappa lite innan jag ska hämta Amira från dagis och sen ska hon på simskola ikväll.