lördag 15 augusti 2009

Bollnäs och släktträff

Hej hej!!

Har nyss vaknat här hos mamma.. min lilla mini-pc kom igår på posten innan vi åkte så den hann o komma med hit. Tack o lov.. så skönt o ha internet här o kolla lite på, tyvärr är man ju beroende nästan. Måste få kolla in lite vad som händer annars känner jag mig så himla isolerad här i Bollnäs.

Amira vaknade kl 7 hon ville gå o krypa ned hos mormor sa hon, ok sa jag o trodde hon gjorde det.. efter ett tag hör jag fotsteg som springer ute på gården... trodde att hon ska säkert hämta tidningen åt mormor men jag väntar och hör inte stegen komma tillbaka.. så jag flög upp ur sängen o ut på gatan i nattlinne o ropade efter Amiraaaaaaaaaaaaa då var hon hos granntanten och ringde på och ville hälsa på hos henne, hon hade klätt på sig och allt. Vi blev lagom glada på henne för den händelsen.
Nu så har hon om mamma lagt sig för o vila ett tag och på e.m ska vi åka ut till min kusins stuga där släktträffen är, lr släktträff o släktträff.. det är några släktingar som kommer o vill hälsa på min syster som kommit hem från Australien tillfälligt. Har pratat mkt med Amira om henne och var hon bor (Australien) och berättat om landet och så och visat på karta. Amira har inte träffat henne mer än en gång och då var hon 11 månader drygt så det var ett tag sen. Hoppas hon sover nu ett tag så hon visar sin bästa sida när vi ska dit, kul om hon bara bråkar då och håller på när man träffar syster så sällan och det ska bli den uppfattning hon har av mitt barn liksom. Nä d ska bli bra d här.

Måste komma ihåg o dra på systemet o köpa några öl, vi ska grilla där. Mamma får skjutsa ut oss, hon ska inte vara med hon tycker inte att hon vill det då det är pappas släkt bara och de har varit separerade sedan jag var 11 år (dvs i 20 år nu).

Har dock inte fått med mig kamerasladden så jag kan inte slänga in nå foton nu :( men jag ska uppdatera med foton när jag kommer tbx till sthlm, måndag kväll.

Nu ska jag käka frukost och göra mig ordning o se om jag vaknar till lite, vädret ser iaf lovande ut med solsken, tack o lov men jag känner mig lite risig, småont i halsen liksom men kanske d blir bättre när ja ätit lite o så.

Vi hörs!!