torsdag 27 augusti 2009

Det ena och det andra


Idag har jag som vanligt jobbat. Imorse när jag sov så drömde jag att det var lördag morgon och att vi skulle inte behöva gå upp o rusa iväg till dagis o jobb idag kändes så skönt, tills jag kom på att det ju inte var lördag alls :( bara torsdag. Nä inget kul. Men imorgon är det fredag!!! Jippiii äntligen!

Ska på anställningsintervju imorgon på ett annat ställe faktiskt som jag sökt jobb, kanske en chans att komma bort från patologen, känner att det är så dålig stämning där att jag inte vill vara kvar helst. Får väl se vad det är för ställe det andra, det är iaf inom samma sjukhus så det är bra. Får uppdatera om hur d gick imorgon. O som tur är så är chefen borta på f.m imorgon men jag har telefon passningen får säga till de andra att jag har ett ärende jag måste uträtta det är iaf kl 9 samtidigt som fikat.. så har jag tur kan jag göra det lite snabbt o inte bli borta så himla länge, pratar jag med Ewa så vet jag att hon nog är snäll nog och tar telefon på rasten ist för mig, hon är så snäll. Slutar jag kommer jag sakna henne. Otroligt rar människa.

Efter jobbet blev det en halvtimmes powerwalk på löpbandet också, skönt o ha rört sig lite iaf. Sen hämtade vi paket från H&M med nya kläder inför vintern åt Amira och så skickade vi iväg hennes gamla POP jacka som jag sålt, tyvärr blev portot mkt dyrare än jag trott.. tror de lurade mig för enligt listan jag kollat hos posten så kan inte vikten varit så mkt som de sa för 60kr :o Nåväl.. alla kläderna passade iaf, gud vad stor hon blir alltså den lilla, snart 5 år. Tiden går så snabbt.. var en kjol som måste vara gjord för ungar som ser ut som spagettistrån för inte ens 122 passade på Amira som har lite rumpa. *SUCK* :( Även ett par strumpbyxor som jag är lite fundersam över huruvida jag behöver byta stl på dem.

Efter mkt om o men fick jag in henne i duschen ikväll iaf o sen hade vi lite party här o dansade och lyssnade på massa gamla låtar av the supremes, Amira älskar musik o att dansa o att göra det med mig är ännu roligare, vi hade kul iaf hehe, knasade oss lite som bara tjejer kan ;) så glad över min lilla tjej, speciellt då det bara är hon och jag så känns det extra mysigt med en liten tjej faktiskt. Minns hur lycklig jag var när hon föddes, inte bara för det var en tjej utan bara att hon föddes och så men självklart blev jag extra glad att det var en tjej för jag hade hoppats på det trots att alla säger att man inte ska önska ett spec kön utan bara vara tacksam för det man får så ville jag mer än allt ha en tjej faktiskt men hade d blivit en kille hade det nog också blivit bra, det vet jag ju inte för jag fick en tjej och ingen kille. Minns att hennes pappa inte ville ha en tjej från början för i deras kultur slår ju killar högst och ju mer han ville ha en kille ju mer önskade jag mig en tjej och hoppades på det bara för att inte han skulle få som han ville HAAAH.

Amira sover iaf nu och jag surfar o väntar på tvättmaskinen som ska tvätta klar mina träningskläder så de är fräscha imorgon när jag ska träna efter jobbet, sen blir d hem och ha fredagsmys med lillan :)

Nåväl.. jag uppdaterar ang jobbet o intervjun imorgon kväll.




Lämnar er med några gamla bilder av mitt livs kärlek.




Sötaste dockan på sin första midsommarafton


blivande bloggerska?? ;) (1 år och 3 månader)


lite dålig bildkvalitet men hon e lika söt för d :P