söndag 16 augusti 2009

Tråksöndag

Trött idag... inte för att d blev mkt eller sent igår.. utan bara ändå.. sov till 10 (amira gick upp med mormor vid 7) sen sov jag igen med Amira när hon sov middag vid 12 o sov då cirka en timme. Sen har vi bakat på e.m kokosrutor blev det. Eller d var väl mest jag som bakade faktiskt, skulle gjort chokladbollar också men d har inte hunnits med för jag har fått jaga Amira som sticker iväg utan o tala om vart hon ska. Det är sån frihet här för henne jämfört med hemma hos oss som bor i lgh.

Så... ang igår. Det var väl helt ok, amira tyckte d var otroligt spännande att träffa sin moster. Vi om dit och det var olika släktingar där och en del barn så Amira hade skoj med kompisar att leka med. Vi fikade först och solen sken, o så fotograferades det en massa som hör sig till när man träffar släktingar som man inte sett på länge. Det var massa folk jag inte ens hade en aning om vilka de var där, det är mkt släkt på pappas sida jag inte känner och de kusiner man har är så mkt äldre än mig.. ja de flesta iaf har några som är i ungefär samma ålder.
Stugan vi var i ligger vid en liten sjö och VEM om inte Amira trillade i den sjön då trots uppmaningar om att hålla sig borta från vattnet... nu var det inte så farligt men hon blev rätt snopen och skraj och så var det väl kallt också.

Nu ringer d på dörren här... måste avsluta!

Blev lite abrupt slut förut.. d var min syster som kom förbi vi pratade lite om får far som har alzheimers och det är lite svårt o veta hur vi ska handskas med det hela. Nåväl.. ska inte skriva så mkt mer nu, det är dags att plocka upp den lilla ur badet och få henne klar för sängen, imorgon åker vi hem men först ska vi ut o kolla efter ett skrivbordsunderlägg till hennes nya skrivbord och så ska vi till dollarstore och köpa saxar åt henne med olika mönster och lite papper så hon kan sitta och klippa lite vid sitt skrivbord hemma.. hon gillar o klippa och så spännande om det är olika mönster.

C u!