lördag 29 augusti 2009

Parklek

Hallå där.

Har varit ute i parken med Amira nyss, hon höll på o tjata hål o huvudet på mig angående det, ville få undan lite här hemma först, dammsuga och så och så ville jag att hon skulle sova lite innan vi gick ut för hon skulle absolut vakna kl 6:45 i morse. Varför vill hon inte kliva upp när jag väcker henne på vardagarna för?? Men när det är lördag och JAG vill och KAN sova då ska hon minsann upp tidigt.. blir galen. Men men.. hon fick gå upp själv efter en stund o se tv o jag sov vidare, mitt rum är precis bredvid vardagsrummet så jag hör henne och hon är så stor nu att hon kan sitta o se tv utan mig bredvid och om det är nåt så kommer hon och säger till mig. Vi kom iaf iväg ut till parken till sist och väl där träffade hon en kompis från dagis som hon lekte med, den enda killen hon verkligen gillar, annars tycker hon att killarna är så jobbiga och bråkiga att hon inte vill leka med dem ;) men just den här killen tycker hon om o leka med.
Satt och pratade lite med hans mamma men det är lite stelt ändå för jag känner inga av föräldrarna till barnen hon går på dagis med direkt, då majoriteten och mer än majoriteten är utlänningar så håller de sig mest till varandra efter det land de kommer ifrån och jag som är svensk hör liksom inte dit. Sen bor ju vi inte i samma område heller. Tråkigt. Har ställt henne i kö till dagis i vårt område men får se hur det blir, hon har ju bara ett år kvar på dagis nu sen är det dags för 6 års verksamhet och då får hon iaf gå i skolan här vid oss.

Så jag har iaf dammsugit här hemma, tvättat lite och så o burit upp några grejer på vinden och mailat alla som vunnit auktioner av mig på tradera där jag säljer ut en del av hennes urvuxna kläder. Så fina en del kläder så man önskar att hon inte behövde växa eftersom hon då också växer ur kläderna.


Nu ska jag kolla hur det går för auktionerna på tradera och så ska jag fixa nån mat åt amira.. jag är själv inte hungrig då jag bjöds på pizza i parken, inte en hel men ett par bitar och jag känner mig mätt av det lilla jag åt då så det blir bara Amira som äter. Hade tänkt anstränga mig o laga lite avancerad mat men då det drog ut på tiden med städningen och så och allt med tradera förut så hann jag inte innan vi gick så det får bli nåt lättlagat nu istället.


Lämnar er med en bild av en trött Amira, som hon ser ut på vardagarna när vi ska till dagis... tänk att hon är så pigg bara det blir lördag.. fattar inte????