onsdag 14 oktober 2009

091014

Vi är fortfarande sjuka här hemma :( skittrist. I måndags var jag ju iväg med Amira för o få hostmedicin mot hennes hemska hosta och igår var jag iväg för o få hjälp då jag kände mig så tungandad och det gjorde ont i bröstet när jag andades och jag var lite hostig och VÄLDIGT slemmig. Fick jag någon hjälp då??? NEJ!!!! Skickades hem med orden att det är ett virus vänta och se om det går över, gör det inte det kom tillbaka imorgon. Även mina sjukdomskunskaper så litade jag ju på läkaren för de vet ju ändå mer än mig så jag gick hem men under natten har jag sovit jättedåligt, har känts som jag inte får luft! Jätteläskig känsla, jag får luft men det känns inte så och det är så obehagligt verkligen. Gick tillbaka idag och träffade en annan läkare som var lite mer erfaran och han tyckte det var himla konstigt att jag inte fick hjälp igår när jag var dit, fick du INGEN medicin alls frågade han mig. Nää pep jag och tyckte jag borde ju ha stått på mig mer igår men jag orkade verkligen inte så dåligt mådde jag, egentligen en anledning till att verkligen stå på sig... men men.
Fick idag Mollipect som är slemlösande hostmedicin utskrivet samt Bricanyl inhalor som jag ska ta vid behov tills jag är bra. Detta har hjälpt mkt, nu kan jag iaf andas känner jag.

Undrar om man ska och KAN anmäla den andra läkaren för att jag inte fick någon hjälp där och var tvungen och komma tillbaka igen idag och betala ännu en gång för ett läkarbesök. Jag blir så förbannad.

Fick även intyg om VAB då jag varit hemma en vecka med Amira nu så måste jag ha intyg för o få fortsätta med det. Anser att hon inte är helt ok för o gå tillbaka på dagis och vara ute i kylan nu, hon var ju helt slut bara av o gå från VC och hem den lilla och det är inte långt så hon är inte ok ännu även om hon är den som är piggast av oss båda två. Bra att jag kan fortsätta med VAB så hoppas jag att även JAG är ok till på måndag så jag slipper sjukskriva mig själv och därmed slippa karensdagen. Ingen ska tro att det är nån räkmacka att slippa den genom att ha Amira hemma när jag är sjuk. Att ta hand om nån annan o själv må så som jag mår och HAR mått är fan inte kul men nu föll det sig så att vi båda var sjuka samtidigt och då är det bättre för mig att kunna VABa och slippa karensdagen för att förlora en hel full dagslön har jag inte råd med nu, fick ju det förra månaden då jag var sjuk och hela ekonomin omkullkastades för mig pga det. Ekonomin hos en ensamstående mamma är en väldigt känslig sak, eller det är iaf det för DENNA ensamma mamma.

Känner mig lite bättre i andningen nu iaf efter att ha andats in bricanylen men lite skakig, vilket är en biefffekt. Ligger i sängen under täcket och surfar ilte m laptopen i knät och ser även på tv samtidigt, skönt nu när vi har två tv-apparater så Amira kan se sina barnprogram i vardagsrummet och jag kan se vad jag vill här inne i sovrummet.

Hela familjen och med det menar jag inte bara mig och Amira utan HELA min familj, mamma, syrran, jag och Amira drabbas av nåt nu. Mamma ligger ju på sjukhus med "sitt" så att säga och jag ligger här och är andfådd som en 90 åring med KOL och Amira hostar och är förkyld och så går syrran och blir Getingstucken och får världens reaktion mot bettet och svullnar upp riktigt rejält så hon blir tvungen att uppsöka sjukvården för o få antibiotika dropp! Vilket gäng vi är alltså... tur bara för syrran att det "bara" var i handen hon blev stucken och inte i halsen eller nå med tanke på att hon svällde upp så otroligt av sticket. Dä ä mycke nu!!! ;) Vet inte om man ska skratta eller gråta :

Nu ska jag dra täcket över mig o glo vidare på tv;n.

På återseende!