söndag 11 oktober 2009

Just nu

Här hostas det fortfarande massor, mest från Amira stackarn :(
Blir alltså inget dagis för henne imorgon och jag själv har ju fått lite hosta och känner mig risig, men feberfri idag. Amira var feberfri förut men sist jag tempade henne hade hon 38,0 i temp så hon ska som sagt inte på dagis imorgon.
Hon har fått lite medicin mot hostan för ett tag sen inför natten och ska få lite alvedon när hon lägger sig också mot febern. Hon är ändå relativt pigg här hemma, pysslar på med sitt och leker och så men det märks om man gör några större aktiviteter som att GÅ in till centrum o hem då kan hon bli otroligt trött och inte orka sånt hon vanligen orkar. Nu ska hon i säng iaf.. så jag säger godnatt också.. ska läsa för mammagrisen här nu, hon är så otroligt mammig och hänger på mig i stort sett HELA tiden, mysigt största delen av tiden men när man har en 5 åring om halsen när man sitter och kissar så blir det rätt så irriterande faktiskt. Hur gosig och mysig hon än är så vill jag åtminstone gå på toa ifred.

Nu tjatar hon så jag måste avsluta!!

Ajö!