fredag 2 oktober 2009

What to do?

Jag vet inte om jag är utarbetad eller vad som är problemet egentligen, jag stressar och stressar hela tiden som jag skrev. Vad ska man göra?? Blir jag sjukskriven pga stress så löser det ju inget alls.. då kommer jag ju stressa över att jag inte har tillräckligt med pengar :( skulle vilja gå ned i arbetstid men jag har inte råd, klarar mig med nöd och näppe varje månad nu. Det är så jävla jobbigt och nu på onsdag fyller Amira år, 5 år!! Har köpt några presenter och pappa (hennes morfar) skickade en slant åt henne den slanten betalar hennes kalas på leklandet för jag kan inte ha alla ungarna hemma i lgh ju och det är för kallt för att vara ute. Sen har jag köpt några få presenter åt henne men kalaset blir ju en upplevelse i sig.

Jag tänker ibland att kanske det är någon slags minimal depression som hänger kvar efter allt som var med hennes pappa eller nåt som kommit senare jag vet inte.. men så ibland är ju allt tip top och jag är nöjd och glad med allting som jag kring mig ser och allt vad livet ger typ.. ibland har jag varken ork eller lust till nånting. Vill mest sitta hemma och uggla, tycker det är tråkigt att vara ute, orkar inte laga mat alltför ofta, disken blir stående och jag bara tittar på den och låter den växa tills jag tvingar mig själv att ta tag i den.

Just nu är det stressigt på jobbet, jag hinner ingenting tycker jag vare sig privat eller jobbmässigt, jag känner mig irriterad och grinig för det mesta och det är inte roligt :(

Vad sjutton ska jag göra egentligen?? Tycker inte om att vara sur och grinig mot min älskade lilla unge allt för ofta.

Nån som har några goda råd att komma med som kan hjälpa till?? Jag känner mig så anti till det mesta numer och irriterad och stressad över att jag inte har tiden på min sida så att säga. Jag är ensamstående men det är inget unikt det finns många glada snälla ensamstående föräldrar där ute ju varför är jag inte en av dem???