måndag 12 oktober 2009

På vingliga ben..

På vingliga ben har jag nu lyckats ta en dusch och fixat lite käk i form at två hamburgare som bara steks på sedvanligt vis, totalt okomplicerat bara ta fram ur frysen och steka och äta. Amira tyckte inte om såklart.. så jag käkade upp hennes med då för o få lite extra energi kanske. Helt slut och klarar inte av o stå upp nån längre stund, fryser och är trött, ändå har jag sovit en stund på eftermiddagen.
Amira var trött och ville sova men kunde inte sova för hon hostade så mkt så det slutade med att hon gick upp och såg tv och jag låg kvar och sov. Sen har hon varit duktig och tagit sig lite filmjölk att äta själv när hon var hungrig. Skönt med så stor tjej, fast hon har varit en pina i röven lite också såklart och bråkat med mig och hittat på satyg när jag legat helt däckad i sängen.

Kl 17:30 har jag fått tid på närakuten (vårdcentralen hade inga tider idag) för o träffa en läkare med Amira så hon kan få nåt mot hostan så hon kan få sova ikväll, hon är så trött gumsan min för hon inte kunnat sova pga hostan. Försöker samla orken och krafterna för att åka med henne till läkaren nu.. det är inte dags att åka riktigt än.

Fy farao för o må som jag mår nu och ta hand om övertrött 5-åring samtidigt som hostar så hon klagar på magont och säger att det känns som hon ska kräkas.

Hon gör mig galen också ungen nu *morr* :[

Nu måste jag gräva bakom sänggaveln efter min nässpray. Faaaaaaan kan man inte bara få vara sjuk i fred eller åtminstone få må bra när man ska ta hand om ett barn som är sjukt???? Vad fan har jag gjort för o förtjäna detta???!!!