torsdag 8 oktober 2009

VAB

Amira har blivit sjuk :( märkte att hon var så snorig o dan i morse och beslöt mig för o tempa henne och termometern stannade på 38,2 då. Jahapp.. inget dagis idag alltså (lär inte bli imorgon heller). Amira blev sur och sa att hon mådde minsann bra och ville gå till dagis men jag sa att det finns inte en chans att du går till dagis med feber. Hon har ändå varit relativt pigg under dagen men efter vi var o handlade mjölk så blev hon himla trött på hemvägen stackarn o orkade nästan inte gå. Väl hemma klagade hon över att hon frös så mkt och jag kände att hon var varm, försökte få i henne lite gröt men hon ville inte äta, så det fick vara, hon överlever nog ändå ;) tempade henne igen sen innan jag gav alvedon inför läggdags och då stannade tempen på 38,5. Gav henne lite cocillana mot hostan och hoppas hon ska få sova utan o besväras av hostan, hon hostar så det låter som hon ska kräkas nästan ibland min stackars lilla älskling :(

Det har iaf varit skönt o få vara hemma idag, jag känner att jag har återhämtat mig liiiite var så trött så det kändes som jag inte hade sovit på 3 veckor och när man blir sådär trött så orkar man verkligen inte ta sig för nånting vare sig i privalivet eller på jobbet. Har verkligen känt att jag inte presterat så bra som jag borde ha gjort. Förlorar iaf inte lika mkt pengar när jag är hemma när Amira är sjuk, slipper ju karensdagen då. Men jag hoppas hon mår bättre tills på Lördag då vi ska ha kalas på Barnadiset då och det bara måste bli av. Därför får hon vara hemma o ta det lugnt nu idag och imorgon med.

Hon har lekt så snällt hela dagen för sig själv på sitt rum med sin nya barbie som hon fick när hon fyllde år. En barbie med hela 12 ombyten, skor och prinsessklänningar.. som en dröm för en liten 5 årig flicka som älskar allt prinsessigt ;)

Nu har jag vräkt i mig chips och nonstop framför tv;n, har fått mensen idag så jag är extra godissugen och nog lite extra trött pga det. Ska sitta uppe liite till sen sova också, har iaf sovit middag idag på dagen och imorse la vi oss en stund också efter att vi gått upp i vanlig tid men det inte blev att vi kom iväg nånting ändå, så efter att ha ringt och meddelat på dagis och jobb att hon var sjuk så la vi oss o sov i nästan två timmar. Välbehövligt!

Gonatt!