tisdag 30 mars 2010

2010-03-30… Ångestladdat

Min ekonomi är körd som fan! Jag är ju fast anställd och har INGA betalningsanmärkningar men ÄNDÅ får jag inte ta ett lån nånstans!! Och just nu är ett lån det ENDA sättet att rädda min ekonomi och betala av alla mina kreditskulder. Det handlar tydligen om att jag har för många kreditupplysningar :-( fan jag KAN ju betala tillbaka jag KAN det men jag kan INTE ha det som jag har det… bara denna månad fattas 3000kr nästan för att betala av alla räkningar medan ett vanligt lån för att lösa alla krediter som varje månad ligger runt några tusenlappar och allt sammantaget upp mot 50 000!

Denna månad fattas det över 5000 för o täcka alla räkningar. Jag blir galen vet inte vad jag ska ta mig till. Förstår inte resonemanget hos bankerna.

Jag har bokat tid hos en skuld och budgetrådgivarna i kommunen och ska träffa dem den 15:e. Tills dess vet jag inte vad jag ska göra eller få 5000kr ifrån.

Jag är helt körd, försökte med en annan bank och hon jag pratade med var ju så förstående men nej det blev stopp i alla fall där. Jag vet inte vad jag ska ta mig till! Jag har hamnat i en ond cirkel nu verkligen och jag kommer inte ur den.

Har pratat med kommunen om kontaktfamilj också men det var inte alls nåt som jag uppfyllde kriterierna för utan det var ju bara om barnet har behov av det och utifrån vad jag berättade så var så inte fallet. Det var minsann inte till för avlastning för ensamstående föräldrar minsann så det är bara och bita ihop där också. Jag sa att hon behöver ju manliga förebilder men det får hon på dagis eller i skolan/ fritids ansåg de men det är ju inga män på dagis!! Grannar och vänner också sa hon och omgivningen.. vilken omgivning och grannar?? Vi umgås ju aldrig med nån hon är ju bara med mig och vi träffar aldrig nån när vi är lediga på helgen.

Fan allt är åt helvete just nu… jag har nog “hit rock bottom” nu.. undrar hur länge jag ska vara här innan jag kan komma upp igen, vill se en ljusning snart väldigt snart, typ imorgon helst!!!