måndag 15 mars 2010

Yoga

Har inhandlat dvd med yoga och var förbi stadium idag och köpte en yogamatta och sen  har jag kört 90 min yogapass här hemma ikväll, det var riktigt skönt och man blev rätt varm. Det var ashtanga yoga och den jag körde ikväll var en introduktions dvd för riktiga rookies så att säga sen har jag en vanlig nybörjar dvd som jag kan ta sen.

Ska försöka köra solhälsningarna som är som en slags uppvärming imorgon  bitti när jag vaknar. Hinner ju inte hela då den är 90 min.

Man får lära sig andas rätt för övningarna och jag insåg att jag var mkt vigare än jag trodde!
Sen har jag möblerat om i vardagsrummet och så har jag ju kört styrketräning idag på lunchen inne på mitt kontor med gummibanden. Jag känner att yoga kommer vara bra för min rygg som ofta är stel, den kan verkligen behöva mjukas upp lite.

Jag kommer nog träna mer och mer hemma nu faktiskt ist för gymmet.
Där är det så mkt folk och aldrig får man tag i en ledig motionsapparat så jag kan lika gärna köra på min twist and sculpt och så varva det med yoga hemma, har även beställt en bok idag med övningar för att träna med gummiband så jag kommer kunna träna i lugn och ro hemma.
Förr var jag inte så mkt för o träna hemma men nu tycker jag om o göra det, det är mindre stressigt och gummibanden är så bra och köra igenom med på lunchen på jobbet.
Nu är det sent och batteriet nästan slut i datorn och jag orkar inte hämta laddaren, ska ta en snabb dusch och ta lilla missen och krypa ned i sängen där dottern redan ligger och sover sött.

Godnatt!