lördag 6 mars 2010

Vår i luften

Sitter och slappar i soffan och har kollat film nyss, Aladdin såg vi, fast dotra tröttnade efter halva så jag såg klart själv.. var ju tvungen o se hur det gick ;-)

Vi har varit och badat också, jag gick i bassängen men det var för kallt så jag gick upp igen och satte mig på en stol med handduken om mig och lät den lilla skutta och hoppa bäst hon ville i vattnet tills vi gick och duschade och värmde oss i bastun en stund och sen gick vi förbi affären och köpte lördagsgodis sen åkte vi och lunchade på McDonalds sen hem och slängde oss i soffan.

Så nån simning för mig blev det inte tal om, dels för att hon var i en annan bassäng som inte ligger vid den stora som äventyrsbadet gör, lr äventyrsbad är väl eg fel o kalla det.. det är lite palmer som står i en bassäng som är upp till knäna på dottern ungefär och så en liten rutchkana. Det står att det är för barn upp till 7 år men det känns som att det är mer för små små barn nästan bebisar. Det ligger hur som helst bredvid stora bassängen så när jag sa att jag tänkte simma några längder under tiden så visste jag vad jag gjorde och sa men nu blev det inte så då det var på tok för kallt för mig att vilja bada.. skulle haft MINST 37 grader för att bada där.. normalt sett är det varmt i lilla bebispoolen typ men nu var det ju kallt även där.

Har hämtat ut två filmer från posten, Aladdin och pinocchio och nu försöker jag övertala lilla här att vi ska se på Pinocchio, hon måste börja se filmer som är lite mer anpassad för sin ålder och inte bara glo på playhouse disney och bolibompa på program som är anpassade för 3 åringar mer.

Ska rusa iväg på affären igen sen och köpa lite mer frukt och göra en fruktsallad till kvällen idag med då vi ska se på melodifestivalen.

Imorgon funderar jag på att börja gå på ren kur, nu märker jag att jag har PMS och att det är därför jag är så himla sugen på ALLT och spec choklad och grinig och irriterad och trött blir jag också av det. Men bara det kommer igång så blir det bättre och då tror jag att jag kan klara av att vara strikt med ren kur för suget försvinner. Ska banne mig försöka mig på det med start imorgon så ska jag vara strikt i MINST 2 veckor så jag blir av med mina kilon nån gång.