fredag 5 mars 2010

Let’s dance och fruktsallad..

så ser en fredagskväll ut här hemma! Det är ju sååå gott med fruktsallad, jag gör den på bananer, äpplen och apelsin och ibland får även vindruvor vara med men nu hade vi inga druvor men gott var det ändå.

Lillan har somnat här på soffan, hon låg ett tag på sitt nymöblerade rum och kollade på tv, har nämligen flyttat in den lilla tv;n vi har (en 14 tums tjock-tv) till hennes rum nu så hon ska vilja vara lite mer i sitt rum. Hade den i mitt rum förut för jag tyckte inte hon var stor nog att ha tv:n på sitt rum men nu är hon ju stor tjej och ska börja skolan i höst, gud det går så fort.. min lilla bebis börjar bli stor det är himla roligt också för nu kan man göra mer grejer med henne och jag får en liten kompis nästan ;-) Hur som helst.. så fick jag ett ryck och möblerade om där inne hos henne för att byrån där tv:n skulle stå skulle hamna i bra proportion till sängen så hon kan sitta/ ligga där och kolla. Det är himla svårmöblerat det där rummet, rätt litet men just de möbler hon har gör det lite svårmöblerat precis som vardagsrummet är som inte har EN ENDA hel vägg det är fönster i en och dörr i två av väggarna och öppning till hallen i en annan så av 4 väggar är det inte nån som inte blir avbruten liksom vilket gör möbleringen lite svårare.

Efter jobbet var jag och tränade styrketräning, skönt var det! Imorgon blir det en tripp till badhuset så kan lilla leka i äventyrsbadet och jag kan simma några längder. Sen ska vi gå o köpa lördagsgodis och se på film hemma i soffan och bara mysa och njuta av att ha helg och vara lediga.

Känner mig så skönt trött nu efter att ha tränat.

Ang bantningen så kör jag nu lite mer kombinerad kur, inser att det är bäst nu, jag har en del kilon jag vill bli av med fortfarande men har ändå blivit av med mycket och så satsar jag på träning också för o sätta extra fart på förbränningen. Jag kommer iaf äta nyttigt men på helgen kunna “unna” mig att äta nå onyttigt om jag så önskar.

Nu så ska jag se på let´s dance och ta en portion till av fruktsalladen och njuta! :-)