onsdag 3 mars 2010

Snart kommer våren!

Trots all snö som ligger ute så märks det att det börjar gå mot våren sakta men säkert får man hopp om att få känna värmen igen. Det är numera ljust före kl 7 och det är fortfarande ljust när jag åker hem vid 16 tiden och det är himla skönt och gör så mkt för välmåendet. Nu skiner solen ute och himlen är blå men det är kallt det är det men ändå.. det är inte grått och trist längre. Tror min depression i höstas var lite vinterdepression också tillsammans med utmattningsdepression. Man undrade hur sjutton man skulle ta sig igen om hela långa vintern. Vintern känns verkligen som den allra längsta årstiden tycker jag och när det är som mörkast så känns det som att man aldrig kommer klara sig igenom den ännu en gång men det gör man faktiskt man har liksom inget val det är bara att låta den komma och försöka göra det bästa av den. Men nu börjar ju t.o.m barnen tröttna på vinter och snö, iaf har min dotter gjort det och säger varje dag hur mkt hon längtar efter våren och sommaren.

Nu måste jag sätta igång och jobba här, kanske skriver lite ikväll igen om jag har nåt intressant att förtälja. Jo just det!!! Jag har blivit blondin igen nu.. kan ju slänga in en bild på det ikväll.. tycker det är lite fööör blondt men jag är kanske bara ovan.. vill ha lite utväxt men bara lite så det liksom inte är så gulaktigt. Ska inhandla silvershampo idag också och tvätta håret med det och hoppas den värsta gulnaden lägger sig då. Känns iaf bra att vara blond igen om än ovant efter vinterns mörka kalufs.