torsdag 4 mars 2010

Zumba!!!!

Idag har jag tränat zumba! Det var svårt tycker jag allt, jag har så taskig kordination :-D men det var bra träning iaf.

Magen kurrar på mig här nu och jag funderar på om jag ska äta ett ägg ikväll eller spara det sista till imorgon bitti då jag lär vara ännu hungrigare :-p Jag skulle kunna överfalla någon med mat just nu.. men jag står emot.. vill ju gå ned i vikt och det verkar iaf som det börjar röra sig nedåt lite grann igen för mig nu, det lossnar lite efter att ha stått stilla så pass länge.

Imorgon är det fredag vilket innebär fredagsmys och då ska jag göra fruktsallad som vanligt, det har liksom blivit standard här hemma nu på fredagarna, bättre än chips och dip ju om man vill äta nåt gott.

I helgen tänkte jag äta kycklingwrap (hemmagjord) då har jag köpt tortillabröd fullkorn (gäller o tänka lite GI nyttigt ;-) ) och isbergssallad med en kycklinfilé. Det ska bli smarrigt.. och rätt nyttigt. 
Tränade ju som sagt Zumba idag och imorgon ska jag träna på gymmet bara lite styrka och kondition blandat.. hoppas få tag i en crosstrainer (de är typ jämt upptagna) och köra på den 30 min följt av lite styrka.. då kan jag lugnt åka hem och göra och äta fruktsallad eller hur???
Just ja.. varje fredag på jobbet turas vi om att ha med nåt lite extra gott till e.m fikat och imorgon är det MIN TUR.. har köpt lite chokladrån och ballerinakakor och tänker faktiskt också ta en av var! Sådetså! ;-) jag kör iaf med mina shakes 3 ggr om dagen oavsett fusk.. o när jag käkar wrap i helgen tror jag att jag ändå kommer att ta min shake som vanligt.
Nu ska jag hoppa i säng, är så skönt trött idag efter Zumba passet och jag har kommit i säng på tok för sent de senaste dagarna.

Godnatt alla där ute i cyberrymden!!

Btw… står över ägget och går o borstar tänderna och sover ist ;-)