fredag 12 mars 2010

She’s here!

Nu är Ronja här!! En riktig kelgris är hon, vill vara hos mig hela tiden nästan. Satt och gjorde fruktsallad och först satt hon på min axel som en apa haha :-D sen låg hon i knät.. och sen när jag skulle resa mig upp så låg hon på min rygg och jag fick gå framåtlutad.. hon har sprungit runt och tittat och varit nyfiken men vill helst ligga i famnen och mysa.

Stora katten bara fräser åt henne hela tiden då jag håller henne och sätter mig på en stol en bit ifrån honom med henne i knät. Har inte velat släppa dem tillsammans. Hoppas det lossnar snart och att de kan komma överens vill inte vara utan den här lilla och inte vara utan den stora heller.. Nu får de så lov att bli kompisar.

Hon är en riktig gostjej och hon vill ha oss båda på plats hela tiden och går nån av oss iväg så springer hon efter och gnäller. Hon är bara såååå go!!!

Än har hon inte ätit något men det är väl så nytt allting för henne här än. Sällskapssjuk som bara den är hon iaf den lilla gullkissen. Hoppas bara båda katterna kan lära sig samsas under helgen så det går o lämna dem på måndag när jag ska jobba igen. Ronja vill inte vara ensam en sekund hon är jättetysam det är inte min stora katt och har i stort sett aldrig varit så det passar mig bra jag är också en sån som gillar o gosa.

Nu är det dags för let’s dance och en skål med fruktsallad till det.