lördag 13 mars 2010

Dag 2 med Ronja.

Sitter här nu med lilla Ronja liggandes på mitt bröst. Hon är så gosig den här missen och det är så härligt! Hon sov i sängen med oss inatt och riktigt burrade in sig under hakan på mig när vi sov, gosigt värre.

Katterna kommer bättre överens nu men är väl inte direkt vänner, de har nosat på varandra nos mot nos utan o fräsa iaf så det är stort framsteg. Vi har t.o.m lämnat de båda ensamma hemma en stund när vi var och handlade och det verkar som det varit lugnt. Skrutten (gammelkatten) ligger och slöar i sin fåtölj som alltid och den lilla bebisen ligger på mig som sagt  men har förflyttat sig till min axel där hon nu ligger och myser. Köpte en rolig prasseltunnel åt katterna när jag handlade, än så länge är den inte så rolig men den kanske blir. Det verkar som att de snart kommer att komma överens missarna iaf. Skrutten verkar liksom ha accepterat att den här lilla tjejen ska vara här hos oss nu och han bryr sig inte så mkt mer än så men det kanske kommer lite mer intresse med tiden.

Har tagit en del bilder men de kommer upp senare, orkar inte ladda över dem just nu gör det senare.

Har nyss haft bästa Tanya här på en fika, var ju evigheter sen jag träffade henne och det var såå härligt och få träffa henne igen och prata lite, man blir alltid lika glad i hennes sällskap, tyvärr ska hon flytta utomlands snart, hon kommer bli väldigt saknad här hemma!

Ikväll är det melodifestivalen som gäller, det är många bra låtar med i det här startfältet nu så det är svårt och tippa nån enstaka.. men jag tycker Darin är bra och Erik Saade, Anna är bra också det är en fin låt ja men faktiskt så är de flesta låtarna riktigt bra. Ska till och göra fruktsallad tills dess också, känns mkt bättre att vi äter det än chips även om lite godis slinker ned såhär på lördagen.