lördag 6 mars 2010

Operation somna i din egen säng påbörjad

Lillan har sovit hos mig sedan hon föddes, ser eg inte något problem med det då jag är ensam och har en stor säng men jag vill nog ändå att hon ska börja lära sig och somna i sitt rum i sin säng. Så jag har börjat med att prata med henne om det nu och säger att hon kan åtminstone SOMNA i SIN säng på kvällen och vaknar hon och känner sig ensam så får hon alltid komma över och sova hos mig men att hon åtminstone vänjer sig vid att hon kan sova själv också nu när hon är så pass stor.

Visst är det t.o.m rätt mysigt att ha henne bredvid mig men tycker nog att hon bör försöka vänja sig m o kunna sova i sitt rum. Hon har aldrig ens sovit i spjälsäng direkt, sov kanske nån timme åt gången där som liten, jag har skämt bort henne som bara den men å andra sidan kan man inte skämma bort ett barn med kärlek som är det hon fått av mig och känslan att hon inte blir tvingad att sova själv då jag ändå är helt ensam och det är bara vi här hemma. Igår kväll somnade hon på soffan och sedan bar jag in henne till sin egen säng på hennes rum och på natten eller tidigt på morgonen kom hon över till mig och kröp ned och var lite sur på mig för jag gjort så och tyckte jag tvingat henne men jag sa att jag har inte TVINGAT dig, du somnade och jag la dig där och du ser att det inte är så farligt ändå då du inte märkte nån skillnad när du sov iaf. Lät skrivbordslampan vara tänd i hennes rum också så det inte var mörkt om hon vaknade då hon är rätt mörkrädd.

Nu har hon somnat bredvid mig på soffan igen och jag kommer även i kväll lägga henne i sin egen säng innan jag lägger mig, får se hur hon reagerar när hon vaknar imorgon.

Annars är planerna för morgondagen att tvätta lite, troligen hemma i lgh, och kanske gå ut till parken en sväng om det är fint väder så man får lite solsken på sig och därmed lite extra laddning av D-vitaminet. Sen lite lätt städande och så slappa slappa slappa och göra ingenting i stort sett, jo just ja.. ska iväg o lämna tbx en mössa på stadium och kanske ta en sväng in på Gina och se på jeansen de har för 199kr i reklamen, som hittat ju och jag kan behöva ett par nya jeans faktiskt, var ett tag sedan jag köpte jeans nu. Sugen på ljusa jeans nu mot sommaren.