lördag 20 mars 2010

Solsken i blick

Solen skiner utanför fönstret och jag vill ut på promenad i den härliga solen men jag har vaknat upp och fått Amiras förkylning :-( fy sjutton alltså, imorgon skulle hennes simskola börja också men jag vet inte om vi kan gå om det är värt o stoppa ned henne i kallt vatten så hon blir värre i förkylningen, oh valet och kvalet om allt.

Nåt annat jag underar hit och dit på är huruvida jag ska gå igenom flytten som jag tänkt till sommaren :-s Vill jag verkligen ha så mkt längre till jobbet då och den stress det faktiskt innebär att bo så långt borta. Min lgh som jag har är ju såå fin ändå, med helt nytt kök och nya tapeter i våra sovrum och så.. men området där vi bor är ju inte det bästa, vi bor 5 våningar upp med pyttebalkong som jag knappt vågar mig ut på, det är massor av alkoholister där det finns inga andra barn för henne att leka med. Det område vi tänkte flytta till är en lgh på NB med egen ingång och stor veranda och ett radhus saktigt område med andra barnfamiljer som bor där och trygga gårdar där hon kan leka ute och cykla om sommaren och så, lgh är inte såå fin kanske men man kan ju kanske fixa ordning en del.

Oh hjälp hjälp mig vad ska jag göra?!! Behöver råd nu så ge mig råd!!