söndag 7 mars 2010

Sammanbrottet är nära nu!!

Fy farao vilken kaxig unge jag haft här idag på e.m. Hon driver mig till vansinne!!!!

Så störig och så kaxig och lyssnar inte ett skit på mig! Hon kan fråga mig om hon får göra en sak och om jag säger Nej så gör hon det iaf!! Har sagt åt henne att varför frågar du ens mig när du skiter i vad jag säger?! Vet inte VAD jag ska göra för att få henne att lyssna lite mer på mig och lyda mig som man ska lyda sin mamma när man är 5 år och acceptera ett nej om hon frågar en sak. Visst är barn så i den här åldern men det känns som att vad vi än gör slutar det i bråk. Går vi i en affär så försvinner hon bara hux flux och så är hon inne i skyltfönstret och härjar och fastän jag säger att hon inte får vara där så går hon inte därifrån. Sliter mitt hår här nu och håller på o bli galen!

Gjorde lite fruktsallad åt henne och så har hon varit inne i frysen och tagit fram glass fastän jag sagt att hon inte får äta glass annat än på lördagar! Glass är INTE nyttigt! Och jag har sagt att hon får INTE sitta i soffan och äta för hon spiller och kladdar jämt och soffan är ny och det går INTE att tvätta klädseln till den. Ändå kommer hon ut med skålen med fruktsallad och glass till vardagsrummet och står och äter störigt framför mig fast jag säger att hon inte får äta här utan får gå och sätta sig i köket och äta om hon vill ha det. Vips så tappar hon apelsin på golvet och jag påpekar att det är därför du inte får äta här för du tappar och spiller! Svaret blev att hon tappar det med flit för hon inte får äta i vardagsrummet. Då blev hon utan fruktsallad helt och hållet och fick gå in på sitt rum för jag hade fått nog av hennes kaxighet för idag. Ooooohhhh!!!!!!!!!!!