lördag 6 mars 2010

Vårkänning

Idag har det varit riktigt vårväder ute, snön har börjat smälta och på flera ställen är det bart på vägen och det påminde mig om när man var liten och man fick ta fram cykeln för första gången för säsongen. Förra året vid påsk var det ju jättevarmt och fint väder när vi var hos mamma och dottern försökte lära sig cykla utan stödhjul något hon nu behärskar jättebra. Men jag längtar även nu tills det är så pass bart ute och varmare väder så man kan ta fram cykeln, för då ska hon få följa med mig ut på promenad, hon på cykel och jag powerwalkande med stavarna något jag tycker är såå skönt! Då får vi båda träning ju och cykel är bättre än att gå för henne då skulle hon aldrig hinna med för det första och för det andra skulle hon inte orka men man orkar mer cyklandes än till fots.

Jag kan verkligen känna våren i luften nu det är såå härligt hoppas verkligen det håller i sig nu så inte det kommer mer snö, nu får det banne mig räcka!!! Nu måste våren komma, tätt följd av sommaren. Hoppas på en varm och tidig sommar i år så tidig ankomst det bara är möjligt tack!

Har bokat in oss på en resa till cypern och blue village en vecka m avresa slutet av maj det ska bli såååå härligt och få lapa lite sol sådär i början av säsongen så man har fin färg att bygga på resten av sommaren ;-)