måndag 7 december 2009

Äntligen

Äntligen har jag satt rumpan i soffan och har lyckats jaga Amira i säng men sover gör hon inte, gud vad omöjligt det kommer vara att få upp henne imorgon bitti för att gå till dagis.
Varför är det så himla omöjligt att få barn i säng på kvällarna och sen lika svårt o få upp dem på morgonen, iaf under vardagarna. På helgen när hon FÅR sova så hoppar hon upp före 7.

Jag är helt slut efter att ha dammsugit och skurat golv på Amiras rum och satt i ordning rummet med alla möblerna, sen lyckades hon tappa alla pennor bakom sängen och det går inte att krypa under sängen det är för smalt så när jag skulle dra ut den från väggen så sa det brak i fotändan, det var den som lossnade.
Men jag lyckades, efter att ha baxat bort resårbotten och bäddmadrass från sängen, att få ihop den igen och drog sen åt skruvarna lite extra.
Sån där onödigt händelse verkligen.

Tidigare idag var jag och simmade innan det var dags för pepparkaksbakning på dagis. Det var så lugnt och skönt och tyst där i simhallen, så rogivande liksom och preciiiis vad jag behövde!

Nu ska jag se CSI innan det är dags att krypa i säng och sova för mig med. Imorgon är det jobb igen.

Ha en bra kväll!!