tisdag 15 december 2009

Vintern har anlänt.

Oj vad det snöar ute, men det är ju såklart mysigt också, Amira var överlycklig det förstår jag jag gillar också det vita ute nu, skönt o slippa slasket och mörkret som vi dragits så länge med. Bytte äntligen till vinterdäck på bilen idag känns bra att ha det gjort. Satan i gatan vad halt det är ute och man slirar fram och tillbaka så fort man bromsar. Hoppas det inte är sånt här väder dagen för julafton när vi ska ut och köra.

Nu  sitter jag o fixar lite grejer på internet, är hungrig som bara den och väntar på kycklingen i ugnen men jag ångrar att jag inte valde att göra kyckling med potatis när jag kände hur gott det doftade då blev jag så sugen på det. Men det blir currysås o ris till det går det med.

Huvudvärken har också anlänt liksom ryggvärken, det här är ju himla skoj.

Imorgon ska jag till tandläkaren och förhoppningsvis bli av med en värk, den i tanden. Det var bara denna de hade innan jul och nyår och jag vill få det gjort nu så jag blir klar med alla problem i munnen iaf.

Idag fyller mamma år, vi firade henne med kaffe och lussebulle på sängen och sång såklart som Amira stod mest för :). Kalendern som hon ska få i julklapp kom idag och den var så fin så fin, hoppas hon blir glad för den, men det tror jag nog att hon blir. Funderar på att göra en åt far min också med bilder på Amira som han kan ha uppsatt och titta på en ny bild för varje månad, har ju så många bilder av henne som han aldrig sett. Han kan behöva en juleklapp han med för o försöka muntra upp honom lite mitt i allt elände han drabbats av (Alzheimers).

Ska lägga ifrån mig datorn nu och gå och fixa med maten och sen bara slappa resten av kvällen och umgås med mor min.