lördag 26 december 2009

God fortsättning!

Igår var det ju julafton, våran var verkligen minnesvärd. Vi skulle fira hos min kusin och på morgonen innan avfärd så klagade lillan över magont och när jag var nere och packade i bilen så hade hon kräkts och sen så kräktes hon flera gånger längs vägen och katten som var i bur i baksätet sket så det luktade nåt fruktansvärt. En spyr och den andra skiter.. ja det var minnesvärd resa iaf ;).

Lilla stackarn låg och mådde så dåligt hela dagen igår, kräktes flera gånger både längs vägen och hos kusinen en gång. Hon sov och vaknade och kräktes i bilen i en påse som hon hade till hands men en gång spydde hon även på min jacka.. det var mindre roligt. Hon sov och vaknade och sen somnade hon om och vaknade av att hon behövde kräkas bara. Av alla dagar att bli kräksjuk så blir hon det på julafton.

Hon var ändå glad och tomten gav henne massor av paket och hon var glad för de och jag var glad att hon var glad, jag själv fick en chokladask av tomten jag bara men det gjorde inget jag var glad att min lilla älskling fick det hon önskat sig och mer därtill. Det var julkapp nog åt mig att hon fick vad hon ville ha.

Idag har hon iaf mått bra och fått behålla det lilla hon ätit, hon har inte haft sån stor matlust utan pillat i sig några mandariner och ett par glasspinnar, men jag låter henne äta det hon känner för i stort nu när hon varit risig. Hon har dock varit lite petig i maten redan för ett par dagar sen så det var kanske nåt som var på g då.

Nu så ska jag krypa ned och sova jag är sååå trött.

Sov gott ni alla och god fortsättning!