söndag 6 december 2009

Storbloggare, what's the deal with that?

Har liksom inte förståttd hur de där tjejerna som typ Kenza och Tyra Sjöstedt och Foki kan bli så stora på sin blogg, såå himla intressant läsning är det väl ändå inte?? Lr e jag helt ute och cyklar nu?? De skriver väl inte om mer intressanta saker än andra tonårstjejer gör lr??

Kanske jag bara är för gammal för att förstå.. ingen diss eller så åt dem men jag tycker att det verkar inte vara så speciella tjejer, tycker det verkar som vilka tjejer som helst förutom att de numer har stora bloggar och kanske kan göra lite mer saker än vanliga tjejer kan men det är nog även det dåliga, shoppingen de gör och så är ju inget vanliga tjejer kan ha råd med (nej jag är inte bitter för jag själv inte har deras pengar) så jag förstår liksom inte glädjen eller intresset av o se vad de handlat och så om man iaf inte kan ha råd med det själv, stilmässigt kanske men varför är just dessa tjejer stilikoner??

Vad har gjort att just deras liv var så intressant att de blev utnämnd till Sveriges största blogg (Kenza och Foki). Blondinbella är väl en skärpt ung tjej och är målmedveten och engagerad absolut men ändå vad är så speciellt med henne och de andra som sagt? Har kikat in på deras bloggar ibland när jag slösurfat och läst om deras shopping för tusentals kronor och hur de går till kändisfrisör (visst de är ju kända nu) och springer och fixar naglarna och andra behandlingar som inte en vanlig tonårstjej som går i skolan har råd med.

Häromveckan läste jag om Mogi och hur hon skulle leva på A-kassa i två veckor eller vad det var och det är väl lätt att ge upp sin lyxshopping och lyxliv i ett par veckor när de där två veckorna är över så har hon fortfarande sina pengar att handla dyra märkesväskor och kläder för som hon sen visar upp på bloggen. Hur ska en vanlig tonårstjej i skolan kunna identifiera sig med dessa tjejer?? Eller är det inte det som är meningen kanske?
Jag förstår bara inte riktigt hypen med dessa bloggerskor som sagt. Inget fel på dem som människor jag förstår bara inte hur just DE blivit så stora.

Vad anser ni om detta fenomen??