söndag 13 december 2009

Pepparkaksbak

Har bakat pepparkakor här med Amira idag och mamma är på väg hit, har laddat ned jullåtar i spotify så vi lyssnar på julmusik samtidigt som vi bakar pepparkakor för att komma i lite julstämning och jag minns jularna som liten och försöker komma i julstämning så att säga. Svårt dock med vädret utanför. Nu vill jag fan ha en riktig vinter med kallt och snö inför jul, börjar längta till julafton att vara ledig och umgås bara och få se Kalle Ankas jul på julafton och så. Det var nog länge sen jag kände mig så i julstämning som jag gör i år trots skitväder, bara det blir en vit jul nu så kommer det kännas perfekt!!!

Nu när allt är dekorerat och klart så är det dags att städa upp och sen göra oss iordning för att åka in och hämta mamma vid stationen. Sen ska vi bjude på kaffe och pepparkakor och ha adventsmys.

Var evigheter sen vi fick ha henne här, sist blev hon ju sjuk så otroligt sjuk. Jag är så lycklig att allt gått bra med henne så vi får ha henne hos oss nu. Har inte träffat henne sen början av November nu och då var hon fortf på sjukhuset. Så nu ska vi bara umgås hela kvällen och ta det lugnt, äta god mat och se på tv och bara vara. Så mysigt.

 

Här är några härliga jullåtar att lyssna på.

Busungarna – Tomten jag vill ha en riktig jul

Adolphson & Falk – Mer Jul