torsdag 17 december 2009

Rudolf med röda mulen

Jag är dåligt på det här med att uppdatera bloggen nu men jag är så trött, har ju två olika infektioner i kroppen så det är inte underligt. Har ju dels infektionen i käkbenet vid roten av tanden jag håller på att rotbehandla. Sen så har jag haft eller jag har ett sår i näsan som tydligen orsakat spridning av bakterierna så hela näsan är svullen och röd så jag ser ut som Rudolf med röda mulen nu  ;). 

Näsan är jätteöm och det känns som jag fått en smäll över näsan. En arbetskompis rådde mig att gå till läkare o få det kollat på så jag gjorde det och då sa läkaren att det var en bakterieinfektion som hade spritt sig och det är rätt farligt det kan ju gå upp till hjärnan så jag fick penicillin utskrivet som ska tas 3 ggr om dagen samt muskelavslappnande lika ofta mot ryggvärken jag har tampats med och så en bakteriedödande kräm som jag ska smörja näsan med 2 ggr om dagen.

Så inte underligt om man känner sig trött. Tur att det är fredag imorgon, idag var jag så himla okoncentrerad på jobbet. Tränade sen när jag slutade men kände att orken inte riktigt räckte till pga infektionerna så jag cyklade bara lite lätt och sen tränade jag magen lätt och sen gick jag hem. Imorgon skippar jag nog träning allt som allt och tar helgen och vilar upp mig och käkar mitt penicillin så känns det nog bättre till veckan.

Vi håller på att fundera över hur vi ska göra med julen om vi ska stanna här och fira eller åka till mamma. Kan inte fatta att det är julafton på torsdag! 1 vecka kvar bara.. det känns inte så riktigt trots snön som kommit och alla julprydnader så känns julafton så långt borta.

Ha en bra kväll alla cyberbabes!