måndag 21 december 2009

En jul i storstan.

Ja det verkar inte bara bli en vit jul i år, det verkar också bli en jul  i storstan, verkar bli så att vi firar jul här hemma hos oss. Det är tydligen snökaos längs vägarna och inget väder att köra i och hos mamma är det inget pyntat inför julen och huset är kallt. Vi skulle komma dit mot kvällen dagen innan julafton till ett opyntat hus och utan någon som helst julmat. Så det ser ut som vi stannar här på julafton och åker upp i mellandagarna till mor.

Imorgon ska jag handla de sista klapparna, funderar att ge mamma ett presentkort för massage i julklapp hon har så ont och har så stela muskler efter alla operationer och sängliggande iom sjukdomen. Än så länge agerar jag massör istället åt henne. Måste även ordna nå slags julmat inför julafton, blir väl lite korv och köttbullar och sånt men jag vill ju gärna ha kalkon också. Gillar inte svenska julmaten speciellt mkt.

Nåt mindre roligt är att när jag kom hem trött och sliten efter jobb och träning och mathandling så skulle jag försöka parkera och fastnar såklart med bilen i snön :-[ såå irriterande och i ett försök att knuffa på bilen själv så vred jag om knät så jag har superont nu, gör ont när jag går och jag kan inte vrida det det allra minsta åt sidan bara rakt fram kan jag böja knät, kan inte ens stå med raka ben och böja mig ned då gör det ont i knät. Så jävla surt. Fick iaf hjälp av en kille att få loss bilen sen och hittade en annan parkering. Det är inte plogat här ute på parkeringen för det står ju bilar där hela tiden så de kan inte komma åt att ploga parkeringen utan bara lite i början av vägen men inte längst upp på gatan vid oss, sånt är irriterande, blir jätteknepigt att parkera och köra här uppe nu. Fy katten, det är för mkt snö nu.

Nu ska jag iaf gå och krypa ned i sängen och sova än är det inte jullov minsann.