söndag 6 december 2009

Suck

Har hamnat i en riktig svacka nu, känner mig deppig, orkeslös och likgiltig i stort sett. Har ju ökat medicineringen nu iaf och jag hoppas det hjälper.

Har inte orkat bry mig om nånting idag, inte brytt mig om o äta, jag är väldigt irriterad på alla och allt runt om mig.

Har i stort sett spenderat hela dagen i sängen, sov middag förut med Amira. Nu har vi iaf ätit blodpudding, fick tvinga mig själv till att fixa det åt oss, Amira fixade själv sin frukost i morse och var så duktig så. Skönt att hon är så självgående iaf nu, hade varit himla jobbigt om man haft ett spädbarn som man var tvungen o se efter hela tiden. För att beskriva hur jag känner mig ett ord: SUCK :(

När jag blir såhär börjar jag o tröstäta igen, så jävla dumt så det är inte sant men oundvikligt, köpte mig en chokladkaka på affären som jag mumsar och ska banne mig ta lite ostkrokar. Skulle vilja ha lite vin också nu, känns som att hade jag inte fått hjälp och medicin hos läkaren så kanske jag skulle blivit alkoholist till sist för jag kunde verkligen sakna vinet då, att dricka och dricka av det gjorde att man kom in i sin lilla bubbla som dock bara varar medan ruset varar och det är det som är det farliga, man vill vara kvar i ruset för o skärma av sig från alla känslor man måste ta tag i och så dricker man mer och mer och mer tills det blivit ett beroende. Så jag är glad att jag har regelbunden kontakt med läkaren ändå och får medicinering mot depressionen. Men just nu har jag som sagt nån slags svacka och inget känns bra. :(