söndag 27 december 2009

Vilken jul!

På julaftonsmorgon åkte vi uppåt i landet för o fira jul hos min kusin. Packade ordning bilen och packade sen in alla passagerare, jag, mamma, A och katten. Det blev en minnesvärd resa kan man ju säga. På vägen börjar det lukta och då visar det sig att katten som var stressad och rädd för att resa hade skitit i sin resebur så det blev att stanna på närmsta mack och ta bort det och så fortsätta resan, efter ett tag börjar A att må dåligt och jag hade en tom påse som jag lyckades få fram så hon kräktes i den i bilen och även på min jacka som hon fått över sig då hon frös. Blev att stanna på närmsta mack för att inhämta fler påsar och servetter ifall ännu ett misslyckande skulle ske samt försöka gnugga bort kräks från jackan i snön.

Det blev flera kräkningar på vägen hem och under kvällen för den lilla stackaren, på juldagen hade hon repat på sig bra och var ok igen, igår på annandagen vaknade JAG och mådde illa och fick springa på toa en hel del och kräktes också hela dagen.

Samtidigt som detta så är det ändå JAG som ska se till att det finns mat här hemma så på svaga ben fick jag mot e.m igår åka och handla på coop och försöka fixa lite mat åt barnen (mamma och A), började iaf må bättre mot kvällen och kräkningarna upphörde men jag var frusen och svag i hela kroppen.

Idag har jag varit ute och skottat snö här på garaguppfarten vilket var svårt med mitt onda knä, kan inte ta i med benen pga det. Det går bra att gå vanligt men ökar jag takten det minsta eller försöker springa så känns det och det går inte. Fick iaf bort snön till sist.

Har även inhandlat julsaker nu på rea på Rusta. En julgran 150 cm hög och julkulor och glitter samt lampor till granen. Skulle så gärna vilja sätta upp den när jag kommer tbx hem på nyårsafton men det kanske är försent då lr??

Imorgon ska jag skjutsa mor till sjukhuset för provtagning sen ska vi ut o leta snowracer/ pulka eller nåt sånt då min gamla snowracer som vi haft här gått sönder (ratten har lossnat helt). Ska även se om jag hittar lite mer julsaker. Jag är lite sen när det gäller att komma i julstämning i år tror jag. Vill handla en massa julsaker och pynta när jag kommer hem på nyår men som sagt det är kanske lite sent då?

I nuläget har vi bara ljusstakar och en julstjärna uppe i julpyntsväg.

Hoppas er jul varit bättre än min.