onsdag 16 december 2009

Phew.. vilken dag.

Idag har varit en stressig dag heela dagen. Kom till jobbet och hela  nätverket låg nere så det gick inte att jobba och skriva nåt överhuvudtaget där. Det slutade med att jag och min kollega fick slänga oss i en taxi och åka över till vår filial på andra sidan stan och jobba därifrån då deras nätverk fortf fungerade. De var för få för att kunna backa upp oss  så vi blev tvungna att åka dit och jobba därifrån men jag skulle iväg till tandläkaren mitt på dagen så det blev väldigt rörigt och stressigt för mig. Kom dit för o skriva och då fungerade inte datorn men skärmen och på nästa dator jag provade så fungerade skärmen men inte datorn så jag fick börja stuva om och byta skärmar där vilket tog sin tid.

Det var dock himla härligt att träffa mina gamla kollegor igen, jobbade ju på den filialen tidigare men flyttade över till nuvarande för att det låg närmare hemmet och dagis så man slipper ha sån lång resväg och stressa för o lämna på dagis, men jag saknar alla mina kära kollegor från gamla arbetsplatsen även om många är himla goa där jag är nu också.

Hos tandläkaren visade det sig att jag hade en infektion i tandbenet därav smärtan i tanden som eg inte ska kunna ge nån smärta. De spolade rent och donade och så fick jag antibiotika utskrivet att äta i 10 dagar och en ny tid i januari och inte debiterade de mig för dagens behandling heller. Jag har ju haft problem av tanden ända sedan sist jag var till tandis i slutet av okt.

Efter tandläkaren skulle jag tillbaka till mitt jobb där jag normalt jobbar inte till filialen alltså, för jag hade bilen kvar på jobbet och hade även lyckats åka ifrån både mobil och glasögon som jag var tvungen o hämta och sen iväg o hämta på dagis. O sen iväg på simskoleavslutning Phew.. jag är helt slut nu.

Har nyss fått en väldigt uttröttad tjej o somna, hoppas jag får tid på en helg inför nästa simskola som börjar i Mars, det blir så stressigt att gå en vardag efter dagis när hon är trött.

När A skulle somna ville mormor ligga och hålla henne i handen men hon ville inte alls det, det var bara mamma mamma mamma, hon som brukade vara så kär i sin mormor, de stod varandra så nära innan mormor blev sjuk för några månader sen och har sen varit på sjukhus sen dess och innan brukar hon komma en gång i månaden hit.

Jag frågade A varför hon var så arg på mormor då sa hon att det var för att hon inte varit här på så länge, försökte förklara att mormor ju varit så sjuk att hon inte kunde vara här även om hon ville det mer än nånting annat. Men nu ska vi ju vara med mormor hela jul och nyår så jag hoppas att de ska hitta tillbaka till varandra eller iaf att A hittar tillbaka till mormor igen och det blir som förr.

Nu så ska jag slappa med mamma här och se tv och ta igen mig lite efter en stressig dag.

Hoppas er dag varit mindre stressig än min.