lördag 12 december 2009

Det blir en kalkonjul i år.

Ligger i sängen och glor på tv, och är sååå sjukt trött, gick upp vid 8 i morse när Amira vaknade fastän jag la mig så sent igår kväll. Kände mig pigg då men nu tror jag att jag kanske ska lägga mig och sova en stund.

Har hunnit med att handla mandariner för ett år nu typ, det var extrapris på det idag på coop så vi var förbi där och köpte på oss lite. Imorgon ska vi baka pepparkakor på f.m innan mamma kommer och bjuda henne på nybakta pepparkakor, ser fram emot både bakning och att mamma ska komma hit. Såvida inte hon fått nån kallelse till läkaren lr nå bara.

Har även varit och sett luciaframträdande här i centrum idag. Nu har Amira däckat på soffan och jag är också lika trött så jag ska nog lägga mig och vila en stund nu.

Satt och funderade lite över julen och julmat, ska föreslå för mamma att vi lagar kalkon á la england och usa på jul istället för svenska julmaten som jag inte alls tycker om, brukar bara äta köttbullar och potatis som ett barn typ. Förra året firade vi ju både svensk och engelsk jul då syrrans man är engelsman och det var såå gott med kalkon verkligen så det blir nog en kalkonjul.

Nu har jag liksom inte så mkt mer att tillägga för tillfället, ska vila lite nu.

Ha en bra kväll!