tisdag 22 september 2009

Det blir bättre och bättre dag för dag.......

Varit hos mamma på sjukhuset hela dagen idag med, hon är piggare men fortfarande ändå långt från pigg egentligen. Hon är helt slut stackarn :( nu har iaf alla provsvar kommit och det var INTE svininfluensan! dock var det en liten liten stroke som dock inte syntes på röntgen och en STOOOR lunginflammation på höger lunga samt förmaksflimmer.
Hon får nu blodförtunnande läkemedel och kommer få ta det i framtiden också för att förhindra att nya proppar bildas.
Nu i och med detta så har hon slutat röka också.. så hon har ju abstinens också on top of everything. Hon får läkemedel mot sitt hjärtflimmer också och stark antibiotika rakt in i blodet via dropp mot lunginflammationen. De ska ev byta till en lite svagare antibiotika i.m om infektionsvärdet fortsätter att sjunka på henne.

Min syster rester hem i.m kväll och kommer hit och bor hos mig tills på söndag då hon åker tillbaka till London igen. Hoppas vi kan hålla sams nu ;) man får väl bita ihop och se till att vara sams för mammas skull.

Inte får jag nå ersättning heller för att jag varit med mamma på sjukhuset, fanns nåt närståendebidrag man kunde söka men tydligen är inte mamma tillräckligt sjuk för att FK ska godkänna det så jag får ta en semesterdag o sen vet jag inte om jag blir helt utan ersättning för EN dag eller om man kanske kan snacka m chefen o ändra lite o låtsas att jag var sjukskriven måndag förra veckan som jag skulle varit enligt intyget och så lägga den arbetstiden för måndagen denna måndag och ta semesterdag på tis kanske.. får se.. måste prata med chefen har ju bara EN semesterdag kvar att ta ut.. betald iaf. På torsdag flexar jag halva dagen, man kan ligga -10 på flexen ju så jag klarar mig under det.. får bli så för jag och syster ska gå upp till mamma tillsammans då, hon får sova ut på torsdag eftersom hon reser på kvällen och natten så jobbar jag Torsdag f.m och så kommer jag hem till lunch så går vi upp till mamma då.

Imorgon ska jag jobba hela dagen efter jobbet hämtar jag Amira och åker upp och ser efter hur det är med mamma en sväng, det går ju iaf åt rätt håll med henne nu märker jag. Hon klarade av att krama min hand med den svaga idag det gjorde hon inte igår.. så hon kommer bli kvar 2-3 dagar till och sen ska hon rehabiliteras så vi ska väl höra lite om VAR det kommer ske isf.

Nu ska jag söka två jobb som jag sett som verkar bra sen ska jag sova, jag är helt slut efter de här två dagarna och nu när all spänning släpper i kroppen så är man helt slut.

Godnatt allesammans därute som läser här!