onsdag 9 september 2009

Galonisar, pizza och film.

Nu har vi varit i Farsta och shoppat ett par galonisar, det blev det iaf, pratade med Amiras dagisfröken och de tyckte att galonisar var bäst om de ska vara i skogen och sitta på ställen där det kan vara blött och så och då håller galonisar torrt hela tiden medan vanliga vattenavvisande byxor kanske håller torrt en stund men sen kan de börja släppa in vatten. Så vi köpte ett par bruna galonisar från Lindex 199kr (se bilden nedan).


Helt ok pris så nu är det fixat nu kan hon sitta i vattenpölar utan att man behöver oroa sig. Gummistövlar behöver hon ha nya också men det får vi ta i helgen. Tur var att vi behövde bara kolla i 2 affärer innan vi hittade galonbyxorna det var skönt, det är inget kul o gå i flera affärer med Amira som är trött jue..



Bamse galonisar Lindex 199:-

Nu sitter hon och kollar på en av filmerna som kom med posten idag, och vi har ätit pizza, har t.o.m hunnit duscha av Amira. Hämtade henne tidigt så blev vi inte långvariga i Farsta och när pizzan stod i ugnen så duschade hon så vi ligger bra till i tidsplaneringen hon är redan i pyjamas och duschad så det är bara tandborstningen kvar sen innan hon lägger sig.

Ang mig så vet jag inte riktigt hur jag mår, tog alvedon och ipren (man skulle ta en av var iaf de första 48 timmarna efter tandutdragningen) innan jag åkte till dagis och nu känner jag mig lite piggare men vet ej om det är tillfälligt för innan de verkade så hade jag dels ont och så kände jag mig riktigt riktigt hängig. Får se hur det blir med jobb imorgon då, usch jag vill bara må bra igen nu inget halvdant som det var idag när jag gick till jobbet, kände att jag kunde koncentrera mig på nåt då. Nu vet jag som sagt inte riktigt hur jag mår, för det är en sak o sitta här hemma i soffan och en annan och springa ute och vara på jobbet. Känner mig rätt orkeslös när jag väl ska göra nåt annat.

Ska se på film med Amira nu.


Malin