tisdag 8 september 2009

Efter tandläkaren..

Hemma efter tandläkarbesök, drogad, bedövad och trött. Det gick dock bra med tandutdragningen, tandläkaren var väldigt snäll och sympatisk. Ska fortsätta gå till en och samma.

Blöder överallt nu fan.. mensen och så nu i munnen också.. har två tussar i munnen för stoppa blodet.. o mensvärken ger inte riktigt med sig.. brukar g e sig tidigare än såhär annars.

Är fortf bedövad i munnen men oroar mig inför när bedövningen släpper sen. Det lär inte bli skönt. Tydligen var den här tanden rotfylld en gång och det kan göra tanden svagare med tiden. Hade glömt bort att jag rotfyllt den, visste att jag hade gjort en rotfyllning en gång för läääääääääääänge sen men glömt vilken tand. De ville ju dra ut den redan då men så rotfyllde de den, fick ha den några år iaf..
Har varit duktig och bokat in tid för undersökning om en månad för o fixa en annan tand som spökar och så ska jag verkligen börja gå regelbundet hos tandläkaren för o slippa otrevliga akuta överraskningar.

Nu ska jag sova en stund, jag oroar mig dock för när bedövningen släpper sen.. o jag fick en hel lista med saker jag ska och inte ska göra och det stod inga mjölkprodukter på 3 dagar :o !!!!! hur fan ska jag klara det.. jag som dricker mjölk JÄMT typ.. vad ska jag nu äta till frukost?? ingen gröt för det är mjölk i och inget rostat med oboy för det är ju mjölk i oboyen.. och idag får jag inte äta något varmt och inte för kallt och så ingen youghurt eller nå heller.. vad ska jag äta eg?? kommer vara väääldigt hungrig dessa dagar. Får köpa bananer och vindruvor och så o mola det då.. fruktdiet i 3 dagar.

Nä.. nu så sova så jag kan köra bilen sen när jag hämtar Amira.

På återseende.


Malin