fredag 4 september 2009

Harkel o rossel...

Ja fortfarande sjuk :( det har krupit ned i bröstet på mig nu och det är skitjobbigt, känner mig tungandad och till och från är jag utan röst, det har även satt sig på stämbanden så jag kan bara väsa och det är jobbigt även i bröstet när jag pratar. Fy farao för o må såhär.. undrar om man fått svininfluensan?? ingen aning iom att man iaf inte behöver göra nåt speciellt åt det såvida man inte tillhör en riskgrupp tydligen. Bara att stanna hemma och vila vilket jag gjort, Amira har gått på dagis och jag har legat hemma och sovit i soffan i stort sett hela dagen. På e.m tog jag tag i mig själv och tog en dusch och tvättade håret och rakade benen och smorde in mig med dove summer glow, kände mig lite piggare då bara av o få vara lite fräsch.


Hämtade sedan Amira på dagis och så har vi haft eller har väl fortfarande fredagsmys här, vi köpte pizza på pizzerian vilket var länge sen och delade på den, supergott. Sen har vi en dajm tills när bröderna lejonhjärta börjar, eller Amira har en dajm och jag hoppas på att hon är generös nog mot sin stackars sjuka mor att hon delar med sig och ger mig den ena biten av dubbeldajmen ;)


Blir bara att mysa och gosa i soffan med Amira ikväll, imorgon om jag orkar så ska vi åka till Farsta och kolla efter en höstjacka åt Amira, hon måste ha nåt o ha innan det är dags för vinterjacka ju, det räcker inte alltid med fleezejacka och munkjacka, tex dagar som denna när det blåser väldans då är det bra och ha nåt som skyddar lite mer. Hoppas jag känner mig pigg nog för det. Sen är det nå festligheter här i centrum så jag har fått ett häfte med massa rabatter i och därav fanns det bra erbjudande på o hyra film så det blir nog så att vi går o hyr en varsin film imorgon o myser hemma sen.


Slänger in en halvdan bild på Amira här nedan.. inte så bra då webcam tog den.. vet inte varför den blev så himla dålig :S


Hare bra!